یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آرشیو شهریور ماه 1399

تحليل و بررسي سيستم هاي حرارتي ، برودتي و تجهيزات استخر

ويژگي هاي دستگاه تصفيه هوا خوب

با افزايش آلاينده ها و ذرات معلق و زيان آور در هواي شهر هاي بزرگ , مردم تصميم به خريد دستگاه تصفيه هوا گرفتند اما با سيلي از مدل ها، برندها، تكنولوژي ها و همچنين تنوع قيمت ها مواجه شده اند و همين سبب سخت شدن انتخاب دستگاه تصفيه هوا مطلوب و مناسب مي گردد.

در اين مقاله چگونگي انتخاب دستگاه تصفيه هوا مناسب را بررسي مي كنيم و به ويژگي هاي يك دستگاه تصفيه هواي خوب مي پردازيم. همچنين ميزان تاثير واقعي عملكرد آنها در تصفيه هواي منزل يا محل كار شما توضيحاتي را ارائه نمائيم.

ويژگي هاي دستگاه تصفيه هواي خوب

نكاتي كه زمان خريد دستگاه تصفيه هوا بايد به آنها توجه كنيد.

نكات مهم در خريد دستگاه تصفيه هوا :

متراژ محل مورد نظر

متراژ كل منزل و يا آپارتمان مد نظر نيست؛ بايد متراژ يك محل خاص مانند اتاق خواب و يا پذيرايي را در نظر بگيريد.

 

آيا شما كودك و يا نوزاد در منزل داريد؟

اگر فرزند نوزادي داريد و نگران ويروس ها و باكتري هاي محيط اطرافش هستيد، بايد از دستگاه تصفيه هوا استفاده كنيد و با ضد عفوني كردن هواي منزل سلامتي بيشتر كودك خود را ضامن شويد.

 

آيا دستگاه هاي بزرگتر قدرت بيشتري دارند؟

علاوه بر اندازه بزرگتر و مراحل فيلتر كاملتر دستگاه ، اندازه سطح مقطع فيلتراسيون آنها نيز در بهبود كيفيت هواي خروجي موثر است.

پس از تعيين نوع تكنولوژي دستگاه تصفيه هوا، مهمترين نكته تعداد و سطح فيلتر هاي دستگاه تصفيه هوا مي باشد.

هرچه مساحت فيلتر هاي دستگاه  تصفيه هوا بزرگتر باشد و تعداد مراحل تصفيه هوا ، كه عمدتا شامل: پيش فيلتر، فيلتر هپا، فيلتر كربن اكتيو، فيلتر الكترواستاتيك، فيلتر دائمي نانو پلاسما، لامپ UV و مولد يون منفي مي باشد بيشتر باشد دستگاه مورد نظر قدرت بيشتري در جذب آلاينده ها، ويروس ها و قارچ  را در هواي محل كار و خانه ما را خواهد داشت.

 

نشانگر زمان تعويض فيلتر

يكي از امكانات دستگاه هاي تصفيه جديد داشتن سنسور و نشانگر زمان تعويض فيلتر است كه به شما كمك ميكند تا در اسرع وقت در زمان نياز فيلترهاي دستگاه را تعويض نمائيد. چراكه اگر فيلتر ها به موقع تعويض نشوند عملكرد سيستم برعكس شده و استفاده از دستگاه تصفيه هوا معايب و مضرات بيشتري دارد.

 

متراژ واقعي دستگاه ها

باتوجه به اينكه متراژ اعلام شده براي تصفيه هواي هر دستگاه با  حداكثر دور فن مي باشد، بهتر است دستگاه تصفيه كننده هوايي را انتخاب كنيد كه بتواند در دور متوسط و با صداي كمتر ، كل مساحت مورد نظر شما را پوشش دهد. همچنين بهتر است هنگام انتخاب دستگاه تصفيه هوا مناسب دستگاهي را انتخاب نماييد كه براي دو برابر متراژ موجود و مورد نظر خود نيز مناسب باشد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني و قيمت دستگاه تصفيه هوا به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

 

هواساز آپارتماني چيست؟

هواساز آپارتماني يكي از كارآمد ترين دستگاه هاي تهويه مطبوع به شمار مي رود. هواساز همان طور كه از نامش پيداست دستگاهي است كه به منظور تامين هوايي مطبوع،سرمايش و گرمايش در داخل و يا فضاي خارجي آپارتمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد. هواي گرم و يا سرد پس از فيلتراسيون و عبور از واحد هاي انتقال هوا و تامين رطوبت مناسب به محل مورد نظر انتقال مي يابد، سپس متناسب با حالت سرمايشي و گرمايشي و نوع سيستم، هوايي كه مورد استفاده قرار گرفته از كانال هاي برگشت به دستگاه هواساز برگردانده مي شود.

هواساز

تفاوت هواساز آپارتماني و هواساز صنعتي

تفاوت هواساز آپارتماني با هواساز صنعتي در تناسب آن با شرايط معماري و ظرفيتهاي مورد نياز واحدهاي آپارتماني مي‌باشد به گونه اي كه هواساز به راحتي در بالكن واحد قابل نصب مي‌باشد.

اجزا هواساز آپارتماني

هواساز آپارتماني از اجزاي زير تشكيل شده كه متناسب با شرايط ، براي تامين هوايي مطبوع و راندمان بالاتر مي توان اجزاي ديگري را در ساختار هواساز به كار برد.

 

فن يا دمنده هوا

فن يا دمنده هوا ، يكي از اجزاي مهم و كاربردي در هواساز است كه براي جابجايي و انتقال هوا در دستگاه هواساز به كار مي‌رود. فن هاي مورد استفاده در هواساز آپارتماني از نوع فن هاي سانتريفيوژ مي‌باشند.

واحد سرمايش

در مناطق گرم و خشك، سرمايش به صورت تبخير مستقيم يا غير مستقيم و يا تبخيري دو مرحله‌اي انجام مي شود و در مناطق گرم و مرطوب به صورت تبريدي تأمين مي‌شود.سرمايش به روش تبخير مستقيم با عبور هوا از روي پدهاي سلولزي مرطوب انجام مي‌شود كه با افزايش رطوبت هوا در يك فرايند آنتالپي ثابت دماي هوا را كاهش مي‌دهد. در سرمايش تبريدي با عبور هواي ورودي از روي كويل سرد كه به وسيله سيال مبرد سرد شده است انجام مي شود. سيال مبرد در پكيج قرار گرفته در داخل هواساز تأمين مي‌شود.

 

واحد گرمايش

گرمايش از طريق عبور هوا از كويل آب گرم يا هيتر داخل هواساز انجام مي شود. آب گرم مورد نياز براي گرمايش به وسيله پكيج با كويل آب گرم منتقل مي شود. هواي عبوري از كويل آب گرم يا هيتر همان هواي برگشتي فيلتر شده است كه انتقال هواي تازه و رطوبت زني به آن وجود دارد.

فيلتر

در هواساز آپارتماني در قسمت ورودي هواي پد سلولزي يا كويل‌هاي سردكننده يا گرم‌كننده از فيلترهاي پنلي استفاده مي شود تا ضمن جلوگيري از ورود غبار به د اخل ساختمان، فين‌هاي كويل‌ها را از رسوب مصون مي دارد و در عين حال راندمان دستگاه نيز كاهش نمي يابد.

رطوبت زن

فرايند رطوبت زني به وسيله تبخير از روي سطح پد سلولزي يا مه پاش انجام مي‌شود.

تجهيزات كنترلي

شامل ترموستات اتاقي يا كنترلر كه توسط حسگرهاي دما، رطوبت با كنترل فن، پمپ، شير هاي برقي و دمپر ها شرايط تنظيم شده براي آسايش افراد در فضاي ساختمان را فراهم مي‌كنند.

 

ويژگي هاي هواساز

تأمين آسايش

تأمين سلامت و بهداشت در فصل زمستان

مصرف انرژي پايين و راندمان بالا

جلوگيري از اتلاف انرژي و كنترل قابل برنامه‌ريزي

سرعت گرمايش بالا

كم صدا

تصفيه هوا

تغيير وضعيت تمام اتوماتيك

مستقل بودن سيستم تهويه مطبوع براي هر واحد آپارتماني

امكان ساخت با ابعاد سفارشي و متناسب با معماري ساختمان

منبع : بامين تهويه

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده قيمت انواع هواساز به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

ساختار هواساز

هواساز معمولاً در اطراف يك سيستم فريم با پانل هاي فرو فلزي ساخته مي شود كه مطابق با تنظيمات قطعات لازم است. اين فريم در ساده ترين شكل ممكن است از كانالها يا بخشهاي فلزي ساخته شده باشد و داراي پانل هاي تزئيني فلزي منفرد است.

 

هواساز

 

اين فلز به طور معمول براي محافظت طولاني مدت گالوانيزه مي شود. براي واحدهاي در فضاي باز نوعي درب ضد آب و آب بندي اضافي در اطراف اتصالات فراهم شده است.

نگه دارنده هاي بزرگتر از يك سيستم قاب بندي فلزي مربع با پانل هاي دوجداره و عايق ساخته مي شوند. چنين ساخت و سازهايي باعث كاهش افت گرما يا افزايش گرما از دستگاه هواساز و همچنين تضعيف آكوستيك مي شوند. دستگيره هاي هواي بزرگتر ممكن است چندين متر طول داشته باشند و به صورت مقطعي توليد شوند و بنابراين براي استحكام ، ريل هاي پايه فلزي زير واحد ارائه مي شوند.

در جايي كه تامين و استخراج هوا به نسبت مساوي براي يك سيستم تهويه متعادل مورد نياز است ، متداول است كه هواساز هاي عرضه و استخراج هوا به صورت جانبي يا پيكربندي به يكديگر متصل شوند.

اجزاء هواساز

قطعات هواساز در اينجا به ترتيب تقريبي ، مجراي بازگشت (ورودي به AHU) ، از طريق واحد ، مجراي تأمين (خروجي AHU) تشريح شده است.

 

منبع : بامين تهويه

كدام نوع بوستر پمپ را خريداري كنيم؟

بوستر پمپ هدفي جدا از پمپ آب ندارد. وقتي اسم بوستر پمپ به ميان مي‌آيد، برخي تصور مي‌كنند كه با يك دستگاه كاملاً جديد روبرو هستند، در صورتي كه بوستر پمپ همان كاركرد پمپ را دارد؛ اما ساختار آن متفاوت است. بوستر پمپ دستگاه جديدي نيست. سال ها است كه از اين دستگاه براي افزايش فشار آب استفاده مي‌شود. در سال هاي اخير با گسترش آپارتمان نشيني و مجتمع‌هاي مسكوني نياز به اين دستگاه به جهت افزايش فشار آب بيشتر از گذشته احساس مي شود.

بوستر پمپ چيست؟

بوستر پمپ دستگاهي است كه در آن چندين پمپ يا الكتروپمپ در كنار هم و به صورت موازي قرار گرفته‌اند. اين نوع ساختار باعث افزايش فشار آب خروجي مي‌شود. عملكرد بوستر پمپ خيلي ساده است. در كمترين ميزان استفاده، بوسترپمپ همانند پمپ معمولي عمل مي‌كند. در زمان كاهش فشار آب، پمپ بعدي روشن مي‌شود. در صورتي كه روشن شدن الكتروپمپ بعدي نتواند ميزان فشار مورد نياز را تأمين كند، پمپ بعدي در ساختار فعال مي‌شود. اين روشن شدن تا هنگامي پيش مي‌رود كه تمامي قسمت‌ها به آب مورد نياز خود دسترسي داشته باشند. البته گاهي لازم است كه تمامي الكتروموتورها روشن شوند.

ترتيب خاموش شدن آن هم به همين صورت است. در هنگام كاهش فشار آب، پمپ‌ها به همان صورتي كه روشن شدند، خاموش مي‌شوند. البته خاموش شدن پمپ‌ها به معناي خاموشي كامل نيست. در ساعاتي كه مصرف آب در كمترين ميزان مصرف خود قرار دارد، صبح زود يا آخر شب‌ها، بوستر پمپ همانند پمپ عمل مي‌كند. 

بوستر پمپ دور ثابت و دور متغير

بوستر پمپ ها به دو نوع بوستر پمپ دور ثابت و بوستر پمپ آبرساني دور متغير تقسيم مي‌شوند. بوستر پمپ دور ثابت كاربرد مخصوصي دارد. بهترين كاربرد استفاده از اين نوع بوستر پمپ در سيستم‌هاي آتش نشاني است. در واقع سيستمي كه وظيفه دارد تا در سريع‌ترين زمان ممكن فشار آب را به نقطه معيني برساند و افزايش دهد.

بوستر پمپ دور متغير كه اين روزها در واحدهاي مسكوني و صنعتي مورد استفاده مقرار مي‌گيرد بر اساس ميزان فشار وارد بر دستگاه روشن و خاموش مي شود.

 

هدف استفاده از بوستر پمپ چيست؟

بوستر پمپ در مكان‌هايي استفاده مي‌شود كه به دليل مصرف زياد آب، امكان به كار بردن پمپ معمولي براي افزايش فشار آب نيست. در واقع پمپ آب فشار آب كافي را تامين نمي كند.

مجتمع‌هاي مسكوني بهترين مثال براي كاربرد بوستر پمپ هستند. در اين مجتمع‌ها به دليل اينكه افراد زيادي ساكن هستند و هر لحظه امكان افزايش يا فشار آب وجود دارد، استفاده از پمپ آب به صرفه نخواهد بود. چرا كه پمپ تك نمي‌تواند آب را به نقاط بسيار زيادي برساند و همچنين به دليل روشن و خاموش شدن‌هاي مكرر آسيب زيادي خواهد ديد.

در اين شرايط بهترين حالت، استفاده از بوستر پمپ است تا بتواند آب را به نقاط دور با فشار بالا برساند. البته نكته بعدي اينكه روشن و خاموش شدن آسيبي به ساختار دستگاه نخواهد زد.

 

انواع بوستر پمپ

برندهاي بزرگ توليد كننده پمپ در دنيا بر سر بوستر پمپ با يكديگر شديدا در حال رقابتند. در همه كشورها بوستر پمپ بيشتر از بقيه انواع مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از اين رو تمامي كارخانه‌هاي سازنده به دنبال بدست آوردن بازار هستند.

 

بهترين شركت‌هاي توليد كننده بوستر پمپ

 

بوستر پمپ پنتاكس

پنتاكس يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي توليدكننده انواع پمپ و بوستر در ايتاليا است. اين شركت با توليد پمپ‌هاي سازگار با محيط زيست و استفاده از تكنولوژي به روز در ساخت توانسته است تا سهم فوق‌العاده‌اي را از بازار به دست آورد. در حال حاضر پنتاكس يكي از پرفروش‌ترين پمپ‌هاي جهان و حتي ايران است. بوستر پمپ آبرساني پنتاكس يكي از پرفروش ترين بوستر پمپ هاي آبرساني در ايران مي باشد.

 

مزيت‌هاي اصلي بوستر پمپ پنتاكس

  1. داراي اندازه كوچك‌
  2. داراي بازده بالاتر
  3. داراي طول عمر بالا
  4. داراي سطح صداي كمتر
  5. داراي قابليت جداسازي آسان
  6. داراي ضمانت معتبر
  7. داراي سيستم قابليت افزايش فشار به صورت خودكار

 

بوستر پمپ داب

داب شركت ايتاليايي ديگري است كه در كنار اقدام به توليد انواع پمپ و بوستر پمپ‌هاي قوي مي‌كند. اين شركت با توليد نمونه‌هاي مختلف در همه صنايع نفوذ بالايي به دست آورده است. همچنين استفاده از قطعات باكيفيت باعث شده تا محصولات داب كيفيت بالايي در مقابسه با ديگر رقباي خود داشته باشد.

 

مزيت‌هاي اصلي بوستر پمپ داب

  1. اندازه كوچك‌
  2. بازده بالا
  3. طول عمر زياد
  4. سطح صداي كمتر
  5. قابليت جداسازي آسان
  6. ضمانت نامه معتبر
  7. سيستم قابليت افزايش فشار به صورت خودكار

 

بوستر پمپ پمپيران

پمپيران يكي از شركت‌هاي قديمي ايراني است كه فعاليت خود را از سال 1354 در شهر تبريز آغاز كرد. اين شركت در اوايل با همكاري و تحت ليسانس شركت‌هاي آلماني اقدام به توليد انواع پمپ مي‌كرد؛ اما امروزه با اتكا به مهندسان داخلي توانسته سهم بسيار بالايي را در فروش بوستر پمپ به دست بياورد. پمپيران در حال حاضر يكي از قوي‌ترين برندهاي توليدكننده انواع پمپ است. به دليل سازگار بودن ساختارهاي پمپ اين برند، ميزان فروش بالايي نسبت به ساير رقباي خود دارد.

 

بوستر پمپ ابارا

 شركت سازنده پمپ ابارا با استفاده از آخرين تكنولوژي روز توانسته در توليد انواع پمپ در ليست بهترين پمپ هاي جهان قرار گيرد. شركت ابارا در سال 1330 شمسي (1912 ميلادي ) در كشور ژاپن با مديريت آريا اينو كوچي تأسيس شد و با توجه به گسترش محصولات و تقاضاي مشتريان در سراسر جهان در كشور ايتاليا نيز اين پمپ ساخته و به بازار عرضه مي شود.ابارا يكي از شركت‌هاي مطرح ژاپني در توليد انواع پمپ و بوستر پمپ است. ابارا به دليل توليد نمونه‌هايي سازگار با محيط زيست تاكنون توانسته فروش بسيار بالايي در دنيا به دست بياورد. استفاده از قطعات باكيفيت و سازگار با محيط زيست، به كار بردن آخرين تكنولوژي در ساخت و توليد انواع بوستر پمپ ، ابارا را به يكي از محبوب‌ترين برندهاي توليد كننده تبديل كرده است.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده قيمت بوستر پمپ در انواع آبرساني و آتش نشاني به سايت بامين تهويه مراجعه نماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/pump-boster-pump/بوستر-پمپ-آبرساني-و-آتش-نشاني

انواع فن كويل سقفي ، زميني و ديواري

فن كويل چيست؟

فن كويل همانطور كه از نامش پيداست شامل يك فن دمنده و يك يا چند كويل سرد و گرم است، كه وظيفه آن دميدن هواي مطبوع به فضاي مورد نظر است.

فن كويل دستگاه وابسته است لذا اگر در مدار فن كويل چيلر و ديگ آب گرم براي تامين آبگرم و يا آب سرد مورد نياز فن كويل نباشد عملا دستگاه فن كويل  فقط يك پنكه است.

فن كويل يكي از كاربردي ترين سيستم هاي تهويه مطبوع به شمار مي رود كه در تمامي فصول سال قابل استفاده است. فن كويل ها در فصول گرم سال فن كويل سرمايشي با عبور هوا از كويل هاي مسي آب سرد (كه توسط چيلر تامين مي شود) هواي محيط اطراف را خنك مي كنند و در فصول سرد سال فن كويل گرمايشي با عبور هوا از كويل هاي مسي آبگرم (كه توسط پكيج يا موتورخانه تامين مي شود) هواي محيط اطراف را گرم مي كنند.

فن كويل با توجه به نوع طراحي در برخي مدل ها و برندها قابليت تامين هواي تازه را دارد.

فن كويل

انواع فن كويل

فن كويل ها از جهت محل نصب، روكار يا توكار بودن، چپ و يا راست بودن اتصال و از نظر تعداد كويل به انواع مختلفي تقسيم مي شوند.

 

 

انواع فن كويل از لحاظ محل نصب

  1. فن كويل سقفي
  2. فن كويل زميني
  3. فن كويل ديواري
  4. فن كويل كانالي

 

 

اجزاي فن كويل

 

  1. فن
  2. كويل هاي سرمايش و گرمايش
  3. فيلتر هواي قابل شستشو و يا  قابل تعويض
  4. شير فلكه و هواگيري

 

براي مشاهده ادامه مطلب و كسب اطلاع از قيمت فن كويل ، فروش فن كويل و خريد فن كويل به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد ، روي لينك زير كليك نماييد.

قيمت فن كويل

 

منبع : بامين تهويه

آيا دستگاه تصفيه هوا براي اتاق نوزادان ضروري است؟

با وجود آلاينده هاي گوناگون و خطرناك و همچنين ويروس كرونا كه مهمان ناخوشايند كره زمين شده خانم هاي باردار ، استرس زيادي دارند؛ اينكه چگونه فرزند خود را سالم به دنيا بياورند و در محيطي سالم زندگي كنند. با پيشرفت هاي بسيار در تكنولوژي  در راستاي پاكسازي هوا از آلاينده هاي مختلف و بخصوص ذرات معلق در هوا، مي توان از دستگاه تصفيه هوا استفاده نمود. در اين مقاله اين مبحث را بررسي خواهيم كرد كه دستگاه تصفيه هوا تا چه اندازه مي تواند براي يك خانم باردار و نوزاد وي مفيد باشد.

 

فوايد دستگاه تصفيه هوا براي خانم هاي باردار و نوزادان چيست؟

همه ي خانم هاي باردار از شروع بارداري به فكر تهيه اتاقي كامل براي نوزاد خود هستند. وسايل و لوازم اصلي مورد نياز اتاق مانند تخت خواب، سيسموني و ... را تهيه كرده و در آن مي چينند. در حالي كه داشتن همه اين موارد در يك اتاق كودك بسيار ضروري است، در اين ميان سوال اساسي اين است كه "آيا بايد براي نوزاد خود يك دستگاه تصفيه هوا خريداري كنم؟"

داشتن خانه اي عاري از آلاينده هاي موجود در هوا در سلامت نوزاد تازه متولد شده نقش بسياري دارد. تميز نگه داشتن هواي داخل خانه به دليل آلاينده هاي زياد هوا و فعاليت هايي كه در خانه انجام مي شود، ممكن است غيرممكن به نظر برسد. حتي در اتاقي كه فعاليت هاي آنچناني در آن صورت نمي گيرد، نمي توان به طور قطع گفت كه هواي پاكي جريان دارد.

اما شما مي توانيد به راحتي از شر آلاينده هاي موجود در هوا خلاص شويد. با كمك يك دستگاه تصفيه هواي كارآمد، مي توانيد خانه خود را عاري از ذرات معلق موجود در هوا كنيد. البته استفاده از دستگاه تصفيه هوا فوايد زيادي را براي مادر باردار و نوزاد به همراه خواهد داشت كه در ادامه با آن ها آشنا مي شويد.

 

فوايد استفاده از دستگاه تصفيه هوا براي خانم هاي باردار چيست؟

پرورش جنين سالم مهمترين وظيفه ي يك خانم باردار است. همان طور كه مي دانيد تحقيقات مختلفي درباره تاثيرات آلودگي هوا روي خانم هاي باردار انجام شده است. نتيجه اين تحقيقات نشان مي دهد كه آلودگي هوا مي تواند سبب بروز مشكلات باروري، زايمان زودرس، وزن كم نوزاد حين تولد، آسم و اوتيسم شود كه امكان بروز هر كدام از اين مشكلات، سبب دلشوره و نگراني خانم هاي باردار خواهد بود كه هيچ گونه مشكلي نوزادشان را تهديد نكند لذا هر مادري را مجاب مي كند تا به بهترين شكل ممكن محيطي امن براي جنين خود فراهم نمايد.

 

فوايد استفاده از دستگاه تصفيه هوا در سلامتي نوزادان چيست؟

براي حفظ سلامتي نوزاد بايد به موارد اساسي توجه نمود. كودكان و نوزادان به دليل ريه هاي ضعيف تري كه نسبت به بزرگسالان دارند، بيشتر در معرض آسيب هاي جدي آلاينده هاي معلق موجود در هوا، قرار گيرند. و به علت پايين بودن سيستم ايمني آنها ، بايد اقدامات زيادي در اين برهه از زندگي ، براي حفاظت از نوزادان صورت گيرد.

بهبود كيفيت هواي داخل خانه سلامتي كودك شما را تضمين مي كند. آسان ترين راه براي رسيدن به اين هدف، استفاده از دستگاه تصفيه كننده هوا است.

ريه هاي نوزادان و كودكان ظرفيت كمتري نسبت به ريه هاي بزرگسالان دارند. اين ظرفيت ريه كوچك تر بدان معني است كه كودكان هواي بيشتري نسبت به بزرگسالان مصرف مي كنند و در هر دقيقه بيشتر نفس مي كشند. به طور معمول، نوزادان 40 تا 60 بار در دقيقه نفس مي كشند كه اين تقريبا دو برابر تعداد تنفس در بزرگسالان است.

متاسفانه، اين الگوهاي تنفس مي توانند خبر بدي براي كودك شما باشند. در اكثر خانه ها آلرژن، باكتري، انواع ذرات معلق هوا، ويروس و كپك وجود دارند كه مي توانند در هوا شناور شوند. جالب است بدانيد كه آژانس حفاظت از محيط زيست نشان داده است كه هواي داخل خانه مي تواند تا 5 برابر بيشتر از فضاي بيرون آلوده باشد. از آنجايي كه بيشتر خانه ها داراي عايق هوا هستند، پس از ورود هوا به داخل، هوا درون خانه گير افتاده و راه تعويض ندارد. خبر بد اين است كه اتاق هاي كودكان بيشتر از ساير مكان ها در معرض آلودگي هوا قرار دارند. چرا كه با هر بار ورود بزرگسالان به اتاق كودك، آلاينده هاي بيشتر و نهفته اي را به هواي اتاق كودك شما وارد مي كنند.

از طرفي به دليل جلوگيري از سرماخوردگي و ورود گرد و غبار از فضاي بيرون و يا حتي مسائل امنيتي، اغلب درب پنجره اتاق كودكان بسته است؛ به همين دليل هوا كمتر از اتاق آن ها خارج مي شود.

اگر فرش جديدي براي اتاق نوزاد خريداري كرده ايد، اگر كفپوش نصب كرده ايد، اگر مبلمان به اتاق او اضافه نموده ايد، اگر اتاق كودك خود را رنگاميزي كرده ايد، احتمالا در فضاي اتاق سطح بالايي از تركيبات ارگانيك فرار (يا VOC) وجود دارد. (VOC  گازهاي نامرئي هستند كه به آرامي از رنگ ها، لاك ها، چوب فشرده شده، پشتي فرش، چسب ها و موارد ديگر آزاد مي شوند.(

آن ها همچنين درون اسپري هاي تميز كننده هوا و در كل در مواد پاك كننده وجود دارند. گاهي اوقات ماه ها طول مي كشد تا VOC ها كاملا از سطوح خارج شوند. همين موضوع است كه نشان مي دهد در واقع هيچ محيطي در شهر هاي بزرگ براي ريه هاي نوزادان و كودكان امن نيست.

 

نتيجه گيري

اين روزها با شيوع ويروس كرونا، استفاده بيش از حد بشر از سوخت هاي ناسالم، دودهاي حاصل از كارخانه ها، مصنوعات موجود در خانه، رنگ ها، دود سيگار، پرزهاي فرش و بسياري ديگر از ذرات و آلاينده هاي معلق در هوا، كه هوا را براي تنفس ناسالم كرده اند بايد در كنار كمك به حفاظت از محيط زيست، محيطي سالم براي تنفس خود فراهم سازيم. خوشبختانه دستگاه هاي تصفيه هواي باكفيتي وجود دارند كه شما مي توانيد به كمك آن ها، به ميزان 99 درصد از آلاينده ها را از هواي خانه خود حذف كنيد. پس اگر كودكي در راه داريد، يا اينكه نوزاد خود را به دنيا آورده ايد، و اگر به سلامتي خانواده خود اهميت مي دهيد، يك دستگاه تصفيه هواي باكيفيت خريداري كنيد و هوايي پاك و تميز تنفس كنيد و از سلامت خود و خانواده خود اطمينان حاصل نماييد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني و قيمت دستگاه تصفيه هوا به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

نكات نصب يونيت هيتر

يونيت هيتر

ازدستگاه يونيت هيتر در فصل هاي سرد سال (زمستان و پاييز)جهت توليد گرماي مناسب و رسيدن به دماي دلخواه براي سالن هاي ورزشي ،سوله ها، سالن هاي توليد و اماكن عمومي با ارتفاع بالا، ترمينال و... استفاده مي گردد. يونيت هيتر يك سيستم گرمايشي با راندمان بسيار بالا مي باشد كه يكي از پركاربرد ترين سيستم هاي گرمايشي در صنعت تهويه و گرمايش به شمار مي رود و به جهت ويژگي هاي ظاهري و توان بالا در توليد گرما وپرتاب هواي مناسب طرفداران بسياري دارد. با توجه به محل قرار گيري و نوع كاربري يونيت هيتر مي توان دستگاه را به صورت ديواري، سقفي و ايستاده طراحي و توليد كرد.

نصب يونيت هيتر


يونيت هيتر سقفي يعني يونيت هيترهاي عمودزن كه باد گرم را از بالا به پايين هدايت مي كنند و اصطلاحا پايين زن هستند ، داراي قابليت گرمايش مطبوع تر هستند و راندمان بالا تري دارند ارتفاع نصب يونيت هيتر عمود زن به ظرفيت دستگاه و ارتفاع سقف بستگي دارد وبا توجه به اين دو آيتم شما مي توانيد بهترين دستگاه را انتخاب نماييد كه سازگار با محيط شما باشد.

پيشنهاد مطالعه :‌ نصب يونيت هيتر

نكاتي كه در زمان نصب يونيت هيتر سقفي بايد به آن ها توجه كنيد.

1- در نصب يونيت هيتر سقفي بايد دقت شود كه استراكچر مربوطه به درستي اجرا گردد و از سقف تمام شده حد اقل 50 تا 60  سانتي متر پائين تر باشد. همچنين ارتفاع مناسب نصب در راندمان و ميزان گرماي كه به محيط منتقل مي كند در يونيت هيتر عمود زن بسيار حائز اهميت است.

2- محل نصب لوله هاي ورودي و خروجي در يونيت هيتر عمود زن به دليل هم تراز بودن لوله ها تفاوتي ندارد. والبته ارتفاع نصب يونيت هيتر عمود زن تعيين كننده ي زاويه خروج هوا از دستگاه است. هرچه ارتفاع نصب بيشتر باشد ، زاويه ي دمپر ها تند تر مي شود و هرچه ارتفاع نصب يونيت هيتر كمتر باشد، زاويه باز تري براي دمپر ها در نظر گرفته مي شود.اين امر به توزيع بهتر هواي گرم خروجي كمك مي كند ، ضمن اينكه باد خروجي آزار دهنده نخواهد بود و فضاي مناسبي را با دماي دلخواه براي افراد ايجاد خواهد كرد.

نكته 1 : هرچه زاويه ي دمپر ها تند تر باشد ، سرعت باد خروجي از دمپر بيشتر مي شود و برعكس.

نكته 2 : سرعت هوا در ارتفاع ۲ متري از كف كه به اندازه ي قد انسان است بايد حدود ۰.۱ متر بر ثانيه باشد.

نكته 3 :طول پرتاب باد يونيت هيتر ۹۰۰ دور با ۱۴۰۰ دور متفاوت است .طول پرتاب در يونيت هيتر عمود زن ۹۰۰ دور در ظرفيت هاي مختلف از ۳ تا ۱۰ متر و در يونيت هيتر هاي ۱۴۰۰ از ۴ تا ۱۳ متر مي باشد.

نصب يونيت هيتر ديواري


در نصب يونيت هيتر ديواري ارتفاع نصب ، زاويه پره ها ، لوله هاي ورودي و خروجي داراي اهميت بسياري هستند. بهتر است بدانيد كه لوله هاي واصله به يونيت هيتر ديواري در نوع آبگرم بصورت ورودي از پائين و خروجي از بالا مي باشد .بسياري از سيستم هاي تهويه مطبوع آب سرد شونده كه دماي خود را در سيستم از دست داده است معمولا از قسمت پائين تخليه مي گردد، اما در يونيت هيتر ها به دليل وجود امكان هواگيري بايد آبگرم را از پائين وارد كرد و خروجي را از اتصال بالا برقرار كرد.

نكات ضروري و قابل توجه در نصب يونيت هيتر بخار


در نصب يونيت هيتر بخار حتما بايد توجه شود كه ورودي دستگاه از بالا و خروجي بخار و كندانسه به پايين دستگاه وصل شود. در صورت نصب اشتباه، آب چگاليده در كويل يونيت هيتر جمع شده و يونيت هيتر كارايي خود را از دست مي دهد.

در نصب يونيت هيتر بخار استفاده از تراپ بخار ، شير يكطرفه ، مهره ، ماسوره و ساقه ي آشغال گير و شيرفلكه هاي ورودي و خروجي الزاميست .

حداقل ارتفاع نصب يونيت هيتر افقي زن يا ديواري معادل ۳ متر است و معمولا در اين ارتفاع زاويه دمپر ها ۹۰ درجه تنظيم مي شود.

پرتاب باد يونيت هيتر افقي زن ۹۰۰ دور در ظرفيت هاي مختلف از ۵/۵ تا ۱۶ متر طول و و پرتاب باد در يونيت هيتر ۱۴۰۰ دور ديواري از ۸ تا ۲۳ متر مي باشد.

در لوله كشي يونيت هيتر آبگرم استفاده از شيرفلكه هاي ورودي و خروجي و مهره ، ماسوره و شير هواگيري الزاميست.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني، تصاوير و قيمت يونيت هيتر به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد

http://www.bamintahvie.com/category/heating/يونيت-هيتر-آبگرم-بخار

معرفي انواع مدل هاي پكيج ديواري بوتان

بوتان


گروه صنعتي بوتان شركتي معتبر در زمينه ي توليد انواع لوازم گرمايشي از قبيل آبگرمكن ، پكيج شوفاژ ديواري و رادياتور مي باشدكه ما در اين مقاله به بررسي پكيج ديواري بوتان مي پردازيم.

 

پكيج ديواري بوتان


انواع مختلف پكيج بوتان بر حسب نياز مشتريان با امكانات و پارامترهاي متفاوتي توليد و روانه ي بازار مي شوند كه خريداران با توجه به نياز خود مي توانند هريك از انواع اين پكيج ها را تهيه نمايند.

وجود تنوع در مدل هاي مختلف محصولات اين شركت باعث به وجود آمدن تفاوت قيمت در انواع مدل هاي اين پكيج ها شده است كه اين تفاوت قيمت به دليل وجود امكانات متنوع ، قدرت و كارايي متفاوت هريك از اين محصولات مي باشد.

لذا براي اينكهخريدار بتواند با توجه به نياز و بودجه ي خود بهترين و كاربردي ترين محصول را انتخاب نمايد لازم است در ابتدا مدل هاي مختلف اين محصول را شناخته و آن ها را با يكديگر مقايسه نمايد.

 

انواع پكيج ديواري بوتان


پكيج ديواري بوتان در 4مدل توليد و به بازار عرضه مي گردد:

1.پكيج بوتان مدل پرلاپرو perla pro

2.پكيج بوتان مدل پاويا pavia

3.پكيج بوتان مدل پارما parma

4.پكيج بوتان مدل بيتا bita

از ميان 4مدل نام برده شده 2مدل ديجيتال و 2مدل ديگر آنالوگ مي باشند:

 

مدل هاي ديجيتال:

 

پكيج ديواري بوتان مدل پرلا پرو 

پرلاپرو

 

پكيج ديواري بوتان مدل پاويا 

پاويا

مدل هاي آنالوگ:

 

پكيج ديواري بوتان مدل پارما 

پارما

پكيج ديواري بوتان مدل بيتا 

بيتا

 

لازم به ذكر است كه مدل هاي آنالوگ (پارما - بيتا) به دليل بي بهره بودن از سيستم عيب ياب و همچنين نمايشگر ديجيتال بر روي آن قيمت پايين تري نسبت به مدل هاي ديجيتال آن دارد.

 

ظرفيت حرارتي 

ميزان حرارتي كه پكيج ما قادر به توليد آن مي باشد كه با توجه به محل مورد نظر براي قرارگيري و استفاده ي دستگاه توسط مصرف كنندگان از مدل هاي مختلف مورد اشاره استفاده مي شود:

براي مساحت هاي تا 140 متر از ظرفيت حرارتي 2400 استفاده مي شود كه كمترين ظرفيت حرارتي موجود مي باشد.

مساحت هاي 140 تا 240 متر ظرفيت 2800

مساحت 280 تا 350 متر ظرفيت 3600 متر

 

براي بررسي دقيق تر و همچنين مشاوره ي تخصصي و اطلاع از مشخصات و قيمت محصولات به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.(روي لينك زير كليك كنيد)

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پكيج-شوفاژ-ديواري-زميني/پكيج-ديواري-بوتان

فوايد خريد دستگاه تصفيه هوا

فصل آلرژي ها به زودي از راه مي رسد و كلنجار رفتن با حساسيت ها آغاز مي گردد. اگر از خارش چشم، تنگي نفس ناشي از آسم هاي آلرژيك و يا سوزش و آبريزش بيني رنج مي بريد، خريد دستگاه تصفيه هوا امري ضروري است. دستگاه تصفيه هوا ، با از بين بردن ذرات آلاينده مانند گرد و غبار، گرده، موهاي حيوانات و حتي كپك ها هواي محيط مربوطه را تصفيه مي كند و با انجام فيلتراسيون چند مرحله اي هوايي پاك و تميز را در ميحط منتشر مي كند.در دامه با مهم ترين فوايد خريد دستگاه تصفيه كننده هوا آشنا مي شويد.

 

مهم ترين فوايد خريد دستگاه تصفيه هوا

سالانه افراد زيادي به دليل آلودگي هوا و پديده وارونگي در فصول سرد سال، به بيماري آسم مبتلا مي شوند. همان طور كه در مطالب قبل بدان اشاره شد، هواي محيط هاي بسته مانند ساختمان ها، منازل مي تواند چندين برابر از هواي فضاهاي بيرون آلوده تر باشد. به همين دليل بسياري از افراد براي بهتر نفس كشيدن، از دستگاه هاي تصفيه هوا استفاده مي كنند.

 

به دنبال زندگي سالم هستيد

يكي از مشكلات آلاينده هاي هوا اين است كه ما دقيقا نمي توانيم از ميزان اثرات طولاني مدت آن ها رهايي يابيم. تاكنون بسياري از مواد خطرناك شيميايي مورد آزمايش قرار گرفته اند و نتيجه تاثيرات آن ها روي بدن انسان در اختيار عموم قرار گرفته است. از سوي ديگر با وجود اينكه هشدارهاي لازم درباره آلودگي هاي هوا داده شده، اما هنوز بسياري از افراد به دليل آنكه چشم غير مسلح آن ها آلاينده ها را نمي بيند، آلودگي هوا را جدي نمي گيرند. اين در حاليست كه يك دستگاه تصفيه هوا به همان اندازه كه خوردن غذا و آب سالم مهم است تنفس هوايي پاك و سالم ، براي داشتن زندگي سالم از اهميت بالايي برخوردار است.

 

 شما در خانه، آپارتمان يا فضاي بسته زندگي مي كنيد.

ديوارهايي كه براي پناه دادن و محافظت از ما مورد استفاده قرار مي گيرند، مواد شيميايي موجود در هوا، گازها، بو و ذرات را نيز به دام مي اندازند. سازمان حفاظت محيط زيست اعلام كرده كه هواي منازل 2 تا 5 برابر از هواي بيرون آلوده تر مي باشد. يكي از مهم ترين فوايد خريد دستگاه تصفيه هوا اين است كه مي توانيد از پاك بودن فضاي داخلي خانه خود اطمينان حاصل نماييد.

 

در خانه يك خانم باردار ، كودك و يا يك سالمند يا زندگي مي كند.

بدن كودكان در حال رشد، مانند يك انسان بالغ عمل نمي كند. اين موضوع در ارتباط با جنين در حال رشد و سالمندان نيز صدق مي كند؛ بدن اين افراد در برابر انواع مواد آلوده آسيب پذيرتر است، لذا مي توانند به راحتي آلودگي ها را جذب كرده و بيمار شوند. از سوي ديگر سيستم ايمني اين دسته از افراد ضعيف تر از سايرين مي باشد به همين دليل هرگونه آلودگي به خصوص آلودگي هوا، مي تواند روي آن ها تاثيرات منفي زيادي داشته باشد

 

شما از آلرژي و يا آسم رنج مي بريد

ذرات موجود در هوا مانند گرد و غبار سبب تشديد آلرژي ها مي شوند، همچنين مواد موجود در تميز كننده ها، الياف فرش و مبلمان و ... به اين حساسيت ها دامن ميزند. به همين دليل دستگاه هاي تصفيه هوا با فيلتر هپا، مي توانند به ميزان 99 درصد ميزان آلاينده هاي موجود در هوا را كاهش دهند.

 

شما در نزديكي يك جاده بزرگ يا تأسيسات صنعتي زندگي مي كنيد.

ترافيك سنگين و توليد گازهاي گلخانه اي از كارخانه ها، ذرات ريز خطرناك را ايجاد كرده كه به درون بدن نفوذ مي كند. تحقيقات نشان داده است كه قرار گرفتن كوتاه مدت در معرض سطح بالاي اين نوع آلودگي ها خطر مرگ و مشكلات قلبي و ريوي را تشديد مي كند. از سوي ديگر قرار گرفتن طولاني مدت در معرض عوامل مذكور سبب مي شود اميد به زندگي به طور كلي 1.8 تا 3.1 سال كاهش يابد.

 

در نزديكيه باغ و گل و گياهان زندگي مي كنيد.

گل و گياهان يكي از منابع اصلي آلرژي محسوب مي شوند. گرده هاي گياهان به راحتي در هوا پراكنده شده و در خانه شما نفوذ مي كنند. براي رهايي از آن ها اين دستگاه تصفيه كننده هواست كه مي تواند به خوبي عمل كند .

 

سيستم ايمني بدن شما تضعيف شده است.

هنگامي كه سيستم ايمني بدن در اثر بيماري يا برخي معالجات پزشكي ضعيف مي شود، بدن ممكن است نتواند خود را از آلاينده هاي سمي به طور مؤثري نجات دهد. اين دسته از افراد بيشتر از سايرين در معرض ابتلا به بيماري هاي مختلف از جمله ويروس ها و عفونت هاي پراكنده در هوا قرار خواهند گرفت.

 

دستگاه هاي تصفيه هوا با استفاده از سه روش؛ تصفيه به كمك فيلتر، بارش الكترواستاتيك و يونيزه كننده مي توانند آلاينده هاي موجود در هوا را از بين برده و هوايي پاك، سالم و تميز در محيط ايجاد كند.                                                        

با اين حال، سازمان حفاظت محيط زيست در مورد خطر ازن ايجاد شده توسط برخي از دستگاه هاي تصفيه كننده هوا از روش هاي الكترواستاتيك و يونيزه كننده هشدار مي دهد. اين در حاليست كه دستگاه هايي كه با روش تصفيه كردن به كمك فيلتر، هوا را پاك مي كنند، به مراتب سالم تر از ساير انواع دستگاه هاي تصفيه هوا محسوب مي شوند. مهم ترين قدم هنگام خريد دستگاه تصفيه هوا خريد يك دستگاه با كيفيت و قيمت مناسب است تا در نهايت به شما هوايي تصفيه شده، تميز و پاك ارائه دهد. شما مي توانيد براي خريد بهترين دستگاه تصفيه هوا، به وب سايت بامين تهويه مراجعه كرده و خود را از هواي آلوده، دوده لاستيك ها، ذرات معلق در هوا، ويروس ها و آلرژي هاي فصلي كه در پاييز و يا هر زمان از سال به سراغتان مي آيند، برهانيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني و قيمت دستگاه تصفيه هوا به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

راهنماي خريد پكيج بوتان

انواع مدل هاي پكيج بوتان

پكيج هاي بوتان در انواع دو مبدل و تك مبدل، فن دار و بدون فن و در مدل هاي Perla، Venezia، Calda Venezia، BN324 و CV424S توليد و عرضه مي شوند.

 

گارانتي پكيج بوتان

پكيج هاي گرمايشي ديواري و زميني بوتان داراي 24 ماه گارانتي و خدمات پس از فروش شركت بوتان مي باشند.

 

نكات قابل توجه در خريد پكيج بوتان


در محاسبه تقريبي ظرفيت پكيج مورد نياز، براي واحد مسكوني مساحت را درعدد 150 (كيلو كالري) و براي واحدهاي اداري مساحت را در عدد 100 (كيلو كالري) ضرب مي كنيم.

در صورتيكه بخشي از مسير دودكش پكيج ديواري بصورت افقي و بيش از 30 سانتي متر باشد، استفاده ازپكيج هاي فن دار الزامي مي باشد.

  1. پكيج هاي دو مبدله در شرايطي مورد استفاده قرار مي گيرند كه يا آب ورودي داراي سختي (املاح) زياد باشد و يا زيربناي آپارتمان بيش از 120 متر باشد.
  2. در صورتيكه محل نصب پكيج بوتان در بالكن يا فضاي باز باشد استفاده از پكيج فن دار الزامي است.
  3. فشار آب شهري درمحل نصب پكيج گازي بايد حداقل 0.5 و حد اكثر 3.5 اتمسفر باشد.


در ادامه مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني و تخصصي انواع مدل هاي پكيج ديواري بوتان به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پكيج-شوفاژ-ديواري-زميني/پكيج-ديواري-بوتان