چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو دی ماه 1399

تحليل و بررسي سيستم هاي حرارتي ، برودتي و تجهيزات استخر

آموزش فني و تخصصي تعمير پكيج ديواري

پكيج چيست؟


پكيج‌ گرمايشي
يكي از تجهيزات گرمايشي پركاربرد مي‌باشند كه در سال هاي اخير توانسته جاي موتورخانه‌ها را بگيريد و جايگزين مناسبي براي موتورخانه باشد. در صورت ايجاد مشكل در عملكرد و سيستم پكيج دستگاه به تعمير نياز دارد. تعمير پكيج ديواري كار آساني نيست . تعمير پكيج كار پرخطري است و نياز به دوره‌هاي آموزشي دارد . لذا اگر كسي قصد دارد اين كار را انجام دهد بايد به صورت كامل آموزش تخصصي تعمير پكيج ديواري را ديده و دوره هاي آن را گذرانده باشد.

پكيج

پكيج‌ها داراي مزاياي بسياري مي‌باشند كه مي توان به قابليت نصب، تعمير و سرويس سريع و آسان دستگاه پكيج در محل اشاره كرد.

پكيج‌ها داراي دو حالت زمستانه و تابستانه مي‌باشند. در تابستان زماني كه آب را باز مي‌كنيد پكيج روشن مي‌شود و عملكردي شبيه به آبگرمكن ديواري دارد و فقط آب گرم مي شود ولي رادياتورها خاموش هستند  اما در زمستان به دليل اينكه بايد گرماي شوفاژها، فن كوئل‌ها و … را تامين كند كاملا متفاوت است و علاوه بر تامين آب گرم مصرفي رادياتورها و ... نيز گرم مي شوند.

 

تعمير پكيج


در صورتي كه پكيج شما با مشكلي مواجه شده است مي‌توانيد براي تعمير پكيج ديواري از نمايندگي دستگاه و برند مربوطه كمك بگيريد. در صورتي كه قصد داريد تعمير پكيج ديواري را خود انجام دهيد در ادامه با ما همراه باشيد و اين مقاله را مطالعه نماييد.

تعمير پكيج

آموزش گام به گام تعمير پكيج ديواري


در برخي موارد براي تعمير پكيج ديواري مي‌توانيد به ارور پكيج ديواري توجه كنيد و با توجه به ارور آن تعمير پكيج ديواري را انجام دهيد.

در صورتي كه آشنايي با ارورهاي پكيج ديواري نداريد مي‌توانيد به دفترچه راهنماي آن‌ها مراجعه كنيد و يا با مراجعه به كامل ترين بانك ارور پكيج علت خرابي را يافته و تعمير پكيج ديواري خود را انجام دهيد.

پكيج ديواري براي عملكرد صحيح به چهار عنصر آب، برق، اكسيژن و گاز (گازوئيل) نياز دارد.

در ابتدا بايد بگويم كه زماني كه آب پكيج تامين نشود پكيج نمي‌تواند روشن شود و اما چگونه بفهميم كه آب به ميزان لازم به دستگاه رسيده است يا خير؟ در همه پكيج‌هاي ديجيتال به واسطه ال سي دي كوچك روي صفحه و در پكيج‌هاي آنالوگ به كمك عقربه فشار كه روي دستگاه قرار دارد متوجه مي‌شويد در اين حالت بايد درجه و مقدار آن روي يك تا يك و نيم بار باشد و سپس مي‌توانيد آب آن را ببنديد.

در مرحله بعدي تعمير پكيج ديواري بايد برق آن را بررسي كنيد كه وصل باشد و يا اينكه دو شاخه را از پريز جدا كرده و برعكس آن را وصل كنيد چرا كه بعضي از پكيج‌ها روي فاز و نول حساس هستند.

در اين مرحله از تعمير پكيج ديواري بايد گاز را بررسي كنيد و از باز بودن آن مطمئن شويد.

و اما اكسيژن كه يكي از موارد مهم در احتراق است را هم بايد در نظر بگيريد چرا كه در برخي موارد فن‌ها دچار مشكل مي‌شوند و احتراق به صورت درست صورت نمي‌گيرد و باعث آسيب جدي به دستگاه پكيج شما خواهد شد.

براي تعمير پكيج ديواري زماني كه فن‌ها از كار افتاده اند مي‌توانيد بالاي پكيج را مشاهده كنيد كه داراي دو دريچه با درپوش‌هاي پلاستيكي مي‌باشد، شما مي‌توانيد درپوش‌ها را باز كرده و دود كش را وصل كنيد و مواظب باشيد كه دودكش كوچك ترين نشتي نداشته باشد.

تعمير پكيج

تذكر:  به قسمت‌هاي خطرناك پكيج كه با گاز، برق، دود و … سر و كارد دارند دست نزنيد و اين كار را به متخصصين كار بلد بسپاريد.

 

سوالات متداول در مورد تعمير پكيج ديواري

 

چرا پكيج ديواري روشن نمي‌شود و يا به صورت انفجاري روشن مي‌شود؟

پس از اينكه عناصر اوليه را بررسي كرديد و متوجه شديد كه پكيج روشن نمي‌شود بايد به مواردي ديگر توجه كنيد.

يكي از مواردي كه بايد در تعمير پكيج ديواري به آن اشاره شود جرقه پكيج است.

در برخي حالات بين جرقه و شعله فاصله افتاده است و يا اينكه جرقه سوخته و ديگر كار نمي‌كند در هر دو حالت بايد آن را تعويض كنيد.

 

علت گرم نكردن رادياتور و شوفاژ در صورت كار كردن پكيج چيست؟

در صورتي كه پكيج شما اين مشكل را دارد براي تعمير پكيج ديواري بايد چند قطعه را بررسي كنيد.

يكي اينكه امكان خرابي شير سه طرفه وجود دارد كه در اين حالت بايد تعويض شود.

در گام بعدي به اين نكته توجه كنيد كه ورودي شوفاژها رسوب نگرفته باشد.

خرابي ترموستات هم مي‌تواند علت آن باشد چرا كه دماي آب را به درستي نشان نمي‌دهد و در اين حالت بايد ترموستات تعويض شود.

 

علت سر و صداي پكيج ديواري چيست؟

در برخي موارد سر و صداي پكيج باعث صلب آسايش از اعضاي خانواده شما مي‌شود كه حتما بايد تعمير پكيج ديواري انجام شود.

در اين حالت قبل از تعمير پكيج ديواري علت آن را بررسي مي‌كنيم و احتمال اين وجود دارد كه مشكل آن هوا گرفتن پكيج باشد.

در اين حالت براي تعمير پكيج ديواري بايد هواگيري پكيج را انجام دهيد.

 

 

چرا پكيج ديواري بيش از حد مجاز داغ مي‌كند؟

در برخي موارد دماي پكيج بيش تر از حد مجاز بالا مي‌رود در اين حالت براي عيب يابي آن بايد ترموستات را بررسي كنيد چرا كه ترموستات خراب شده و تعريف دقيقي از دما ندارد و دما به صورت خودكار بالا مي‌رود.

براي تعمير پكيج ديواري در اين حالت بايد ترموستات را تعويض كنيد.

 

علت اختلال در عملكرد پكيج چيست؟

بعضي اوقات براي شما پيش مي‌آيد كه تمام قطعات را بررسي مي‌كنيد و هيچ علتي براي عملكرد نامناسب پكيج ديواري خود پيدا نمي‌كنيد در اين حالت مي‌توانيد برد پكيج ديواري را بررسي كنيد.

 

قيمت تعمير پكيج ديواري

هزينه تعمير پكيج ديواري متغير است چرا كه براي تعمير پكيج ديواري ابتدا بايد عيب يابي پكيج انجام شود و اين امكان وجود دارد كه پكيج چند مشكل داشته باشد و به قطعات جديد نياز داشته باشد و يا برعكس پكيج هيچ مشكلي نداشته باشد و شما با يك اشتباه كوچك نتوانسته باشيد آن را روشن كنيد.


 

در ادامه مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني و تخصصي انواع مدل هاي پكيج ديواري و زميني به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/heating/پكيج-شوفاژ-ديواري-زميني/

داكت اسپليت چيست و چگونه كار مي كند؟

داكت اسپليت چيست؟


داكت اسپليت (اسپليت كانالي) يكي از رايجترين سيستم هاي تهويه مطبوع در سطح جهان است، اين سيستم همانند اسپليت ديواري از يك واحد داخلي (هواساز) و يك واحد خارجي (كندانسور) تشكيل شده است كه توسط لوله هاي مسي به يكديگر متصل مي گردند. سرمايش و گرمايش در سيستم داكت اسپليت توسط هواساز با مكش هواي داخلي انجام مي پذيرد.

 

داكت اسپليت



سيكل گرمايش در داكت اسپليت

 

  1. سيكل گرمايش در داكت اسپليت ها نسبت به سيكل سرمايش آن ضعيف تر بوده و به همين دليل عمل گرمايش در فصل زمستان به سه صورت مي باشد.

  2. در مناطقي كه آب و هواي نسبتا گرم در تمام فصول سال را دارند ، سيكل گرمايش داكت اسپليت و كولر گازي كافي بوده و نيازي به مكمل گرمايي ندارد.

  3. در مناطقي كه گاز شهري در دسترس مي باشد از بخاري گازي به عنوان مكمل گرمايي استفاده مي شود تا مصرف برق در سيكل گرمايش كاهش يابد.
  4. يك كويل مسي آب گرم به صورت انشعابي از پكيج يا موتور خانه به قسمت هواساز كشيده شده و با گردش آب گرم درون كويل و دميدن هوا توسط فن از روي آن ، هواي گرم وارد اتاق مي شود.

 

تفاوت داكت اسپليت با سيستم چيلر و فن كويل

 

  1. عدم اشغال فضاي زياد در زيرزمين و بام براي نصب داكت اسپليت برعكس چيلر، برج خنك كن و …

  2. عدم نياز به كارشناس جهت تعمير و نگهداري داكت اسپليت برعكس چيلر، برج خنك كن، فن كويل و …

  3. عدم وجود لوله كشي هاي طولاني در كف و سقف برعكس فن كويل
  4. در چيلر از آب به عنوان سيال واسطه در عمل سرمايش استفاده مي شود. اين وظيفه در داكت اسپيلت بر عهده مبرد است.

 

نكات كانال كشي داكت اسپليت


براي طراحي كانال هاي هوا در دستگاه داكت اسپليت بايد موارد زير رعايت شود.

  1. در ابتدا بايد مقدار دبي هوايي را كه توسط فن به جريان در مي آيد محاسبه كنيد.

  2. دستگاه داكت اسپليت در مناسب ترين محل به لحاظ دسترسي و مسير كانال كشي قرار دهيد.
  3. اندازه دريچه ، سطح مقطع انشعابات و كانالهاي اصلي را بر مبناي مقدار دبي با سرعت مناسب محاسبه كنيد.
  4. براي متعادل كردن موارد پيش بيني نشده براي هر انشعاب دمپرهاي حجمي در نظر بگيريد.

 

نحوه عملكرد اسپليت كانالي

نحوه عملكرد سيستم سرمايش و گرمايش داكت اسپليت


اسپليت كانالي از دو قسمت مجزا به نام هوارسان و كندانسينگ يونيت تشكيل شده كه توسط دو لوله مسي به يكديگر متصل شده كه سرمايش مورد نياز را از طريق گاز فريون وكمپرسور تامين مي كند.لازم به ذكر است كه نوع كمپرسوردستگاه از نوع اسكرول مي باشد. و سيستم گرمايش اين اسپليت كانالي نيز از طريق كويل آبگرم تامين مي شود. پس از مكش هواي داخل واحد و فيلتراسيون توسط دستگاه مذكور، عمل سرمايش يا گرمايش روي هواي ورودي صورت پذيرفته و هواي سرد و گرم نهايي از طريق يك كانال افقي( مشابه كانال كولر) و البته در ابعاد كوچكتر به فضاها منتقل مي گردد. قابل توجه است كه كليه كانالها فقط در سقف كاذب اپارتمان خواهد بود و به صورت عمودي تا پشت بام حركت نخواهد كرد و دريچه هاي تعيين شده براي خروجي هاي مد نظر بنا به cfm مورد نياز طراحي و اندازه گيري خواهد شد كه عامل اين سنجش با گيجي به نام داكتيلاتور مي باشد.

 

كمپرسور داكت اسپليت اينورتر و معمولي

كمپرسور اينورتر و معمولي تاثير مستقيم بر مصرف انرژي دستگاه دارد. داكت اسپليت و كولر گازي كانالي اينورتر ال جي داراي كمپرسور با تكنولوژي دور متغير DC Inverterr مي باشد كه مصرف بسيار پايين برق و صرفه جويي در هزينه ها را موجب ميشود. داكت اسپليت هاي اينورتر ال جي با كنترل ديواري عرضه مي شوند.

اطلاعات فني و تخصصي، تصاوير و قيمت داكت اسپليت را مي توانيد در وب سايت فروشگاه اينترنتي بامين تهويه مشاهده نماييد.

خريد داكت اسپليت

منبع: بامين تهويه

تفاوت اسپليت و داكت اسپليت

داكت اسپليت چيست؟

داكت اسپليت يكي از رايج ترين سيستم هاي تهويه مطبوع در جهان به شمار مي رود. كه امروزه بيش از پيش مورد توجه سازندگان واحد هاي مسكوني و اداري مي باشد، اين سيستم جزء اقتصادي ترين و به صرفه ترين سيستم هاي تهويه مطبوع موجود مي باشد. داكت اسپليت همانند اسپليت ديواري از يك يونيت داخلي كه در سقف كاذب قرار گرفته و پوشيده مي باشند، و يك يونيت خارجي كندانسور تشكيل شده است كه توسط لوله هاي مسي به يكديگر متصل مي شوند.

فرق اسپليت با داكت اسپليت

در داكت اسپليت يا اسپليت كانالي، يونيت داخلي، داخل سقف كاذب قرار مي گيرد و نياز به يك سيستم كانال كشي براي توزيع هواي مطبوع مي باشد. از مزاياي اين نوع اسپليت عدم اشغال فضاي ديوار، امكان تعبيه كويل آبگرم در يونيت داخلي و كم شدن تعداد كندانسور ها مي باشد.

كولر گازي چيست؟

اسپليت ها جديدترين نسل كولرگازي هستند كه نسبت به ساير سيستم هاي تهويه مطبوع داراي طرفداران بيشتري هستند. داكت اسپليت ها نسبت به ساير سيستم هاي تهويه مطبوع داراي ويژگي هاي بسيار و منحصر به فردي هستند. از اين رو داراي فروش بسيار زيادي هستند. با ورود اين نسل از اسپليت ها تحول بزرگي در صنعت تهويه مطبوع و سيستم هاي گرمايشي به وجود آمده است. كولر گازي هاي اسپيلت تنها باعث خنك كردن هواي اتاق نمي‌شوند بلكه داراي ويژگي هاي بيشتري نيز هستند. يكي از نقطه ضعفهاي بزرگ كولرهاي گازي معمولي مصرف بالاي برق آنهاست اما اين كاستي در كولرگازي هاي اسپيلت به ويژه كولر گازي اينورتر دار برطرف شده است. به طوري كه اسپليت‌ها به‌دليل مصرف برق بسيار متعادل‌ در ميان خريداران طرفداران زيادي دارند. برچسب سطح انرژي بيشتر اين دستگاه‌ها A است و همين يكي از بزرگ‌ترين مزيت‌هاي اين دستگاه ها است. نحوه كاركرد اين نوع كولر ها بدين شكل است كه يك چرخه تبريد تراكمي را به دو قسمت تقسيم كرده و يك قسمت آن در داخل محيط ساختمان و ديگري در بيرون از ساختمان و در هواي آزاد نصب مي شود. با اين كار قسمت پر سرو صداي سيكل يعني كمپرسور، به بيرون از محيط ساختمان منتقل شده و تنها قسمت اواپراتور كه وجود آن در داخل محيط ضروري مي باشد. در داخل قرار مي گيرد.

مزاياي داكت اسپليت نسبت به كولر گازي اسپليت

سيستم داكت اسپليت گرما و سرما را بصورت يكنواخت از كانالها منتقل مي كند. قابليت لوله كشي بين بخش داخلي و خارجي در سيستم هاي داكت اسپليت تا اختلاف ۱۵ متر امكان پذير مي باشد به اين دليل كه در اين دستگاه ها از جداكننده روغن استفاده مي كنند. اين در حاليست كه در بيشتر سيستم هاي موجود در بازار اين مشكل وجود دارد و تنها براي رفع آن از تله روغن استفاده مي كنند كه نه تنها كم بازده بوده كه در دراز مدت نيز كارايي خود را از دست مي دهند و در نهايت سبب بروز مشكل در كمپرسور ويا سوختن آن مي شود.

سيستم هاي داكت اسپليت داراي فيلتراسيون هوا مي باشند كه در مورد كولر اسپليت همگي مجهز به فيلتر هوا نيستند.

در اين سيستم ها لوله كشي داخلي كاهش يافته است.

حذف رطوبت هوا از ديگر مزاياي داكت اسپليت مي باشد.

در داكت اسپليت هاي گريد A كه به سيستم هاي داكت اسپليت كم مصرف يا اينورتر معروفند شاهد كاهش مصرف برق و در نتيجه صرفه جويي در هزينه هاي برق هستيم.

در سيستم هاي داكت اسپليت كندانسور و عدم نياز به چند كندانسور، فضاي كمتري را اشغال مي كند.

دسترسي راحت به فيلتر هواي قابل شستشو، دسترسي آسان به موتور بدون نياز به كامل جداكردن قطعات به منظور تعميرات از ديگر مزاياي داكت اسپليت مي باشد.

مزاياي كولر گازي اسپليت نسبت به داكت اسپليت

از مزاياي اسپليت مي توان به ظرفيت بالا جهت سرد و گرم كردن منزل و كم كردن ميزان آلودگي هوا به دليل داشتن فيلتر ضد آلرژي اشاره كرد. همچنين مي توان از كولر اسپليت در هر واحد از ساختمان بطور جداگانه نصب و استفاده كرد.

معايب داكت اسپليت نسبت به كولر گازي اسپليت

داكت اسپليت نسبت به ظرفيت مشابه كولر گازي اسپليت، فضاي محيط را در حد مطلوبي خنك نمي كند. همچنين براي واحد هاي كوچك صرفه اقتصادي ندارد.

لازم به ذكر است استفاده از هر دو سيستم با توجه به برق مصرفي كه دارند براي گرمايش ساختمان ها مقرون به صرفه نيست و ترجيحا براي گرمايش بهتر است از رادياتور و يا روشهاي ديگر كه داراي هزينه كمتر، محدوديت كمتر و كيفيت بهتري هستند استفاده شود.

تفاوت كولر گازي اسپليت با داكت اسپليت چيست؟

بررسي تفاوت‌هاي دو دستگاه داكت اسپليت و كولر گازي اسپليت به شما كمك مي‌كند تا هنگام خريد دستگاهي مناسب و متناسب با نياز خود را انتخاب كنيد كه با شرايط منزل شما سازگار باشد.

فن موجود در داكت اسپليت به توزيع هواي سرد به محيط داخل كمك مي‌كند، مهم‌ترين تفاوت داكت اسپليت با كولر گازي اسپليت اين است كه در كولرهاي گازي هواي خنك شده مستقيماً از بخش داخلي به محيط انتقال مي يابد.

معايب داكت اسپليت و كولر گازي

يكي از معايب داكت اسپليت عدم كنترل دماي محيط توسط آن ها مي باشد. به عبارت بهتر از زماني كه از اين سيستم استفاده مي‌كنيد تمام دماي محيط يكسان مي‌شود. در نتيجه شما قادر نخواهيد بود كه هواي اتاق خواب‌ها را نسبت به هواي پذيرايي و يا آشپزخانه تنظيم كنيد. و يا تغيير دهيد. بسياري معتقدند كه اسپليت‌ها در ظرفيت‌هاي برابر با كولر گازي راندمان مناسبي براي خنك كردن هوا ارائه نمي‌دهند. اين مسئله موجب مي‌شود كه واحدهاي كوچك‌تر از ويژگي‌ها و مزاياي آن به خوبي بهره مند نشوند.

سخن پاياني

در نهايت با در نظر گرفتن موارد ذكر شده و ابعاد و شرايط فضاي مورد نظر مي توانيد دستگاه مورد نظرتان را خريداري نماييد.

بامين تهويه ، تخصصي ترين سايت تاسيسات كشور ارائه دهنده انواع دستگاه هاي تهويه مطبوع ، سيستم هاي گرمايشي و تجهيزات استخر در انواع مدل ها و برندها آماده پاسخگويي به سوالات خريداران عزيز مي باشد. براي دريافت ليست قيمت محصولات كولر گازي و داكت اسپليت به سايت بامين تهويه مراجعه نماييد.

قيمت داكت اسپليت

آموزش هواگيري داكت اسپليت

داكت اسپليت داراي عملكردي شبيه به كولر گازي است و از ظرفيت 18000 به بالا توليد مي شود و با بهره گيري ازالكتروفن قوي تر در پنل داخلي امكان كانال كشي در سقف يا ديوار كاذب را مهيا مي سازد.

هواگيري داكت اسپليت

داكت اسپليت چيست؟

داكت اسپليت، نوعي از سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي است كه به صورت دو حالته (دو فصلي) عمل مي‌كند. بدين معنا كه از يك سو عملكردي شبيه به كولر گازي (اسپليت) دارد و از سويي ديگر توسط آب گرمي كه در درونش جريان دارد كار مي‌كند.

هواگيري داكت اسپليت در زمان راه اندازي آن يكي از امور مهم مي‌باشد كه بايد حتما انجام شود. در اين مقاله روش هواگيري داكت اسپليت را مي آموزيد به گونه اي كه خودتان بتوانيد هواگيري داكت اسپليت را انجام دهيد.

علت هواگيري داكت اسپليت

هواگيري داكت اسپليت بايد انجام شود چرا كه باعث عملكرد بهتر داكت اسپليت مي شود.

هواگيري داكت اسپليت معمولا قبل از فصل سرد زمستان انجام مي‌شود چرا كه داكت اسپليت براي گرم كردن محيط از آب گرم استفاده مي‌كند و در صورتي كه هواگيري داكت اسپليت انجام نشود امكان سرد شدن در فصل زمستان را دارد و همچنين مي‌تواند سبب روشن نشدن داكت اسپليت شود. كه اين امر ضرورت هواگيري داكت اسپليت را تاييد مي كند.

 

روش هواگيري داكت اسپليت

وسايل مورد نياز از جمله آچار فرانسه، آچار شش گوش و نشت ياب را براي هواگيري داكت اسپليت آماده كنيد.

در مرحله اول لوله كشي‌ها را بررسي كنيد و از عدم نشتي لوله ها اطمينان حاصل نماييد.

سوپاپ شير را با استفاده از آچار شش گوش باز كرده و تا ده ثانيه منتظر بمانيد تا گاز آن خارج شود و سپس دوباره آن را ببنديد.

لوله‌هاي گاز را بررسي كنيد در صورتي كه نشتي داشتند آن‌ها را محكم كنيد و در صورتي كه نشتي آن‌ها برطرف نشد از تعمير كاران كمك بگيريد.

در مرحله بعد سوپاپ سه طرفه را باز بگذاريد تا هواي درون آن خارج شود.

در اين مرحله بايد پين مركزي سوپاپ را به داخل فشرد و پس از چند ثانيه آن را رها كنيد و اين كار را چندين بار انجام دهيد تا به طور كلي هواگيري داكت اسپليت انجام شود.

در مرحله آخر بايد سوپاپ سه طرفه را كه پيچ و مهره‌هاي آن را باز كرديد ببنديد و زماني كه مطمئن شديد هواگيري انجام شده است مي‌توانيد داكت اسپليت را روشن كنيد.

 

نكات قابل توجه در هواگيري داكت اسپليت

در ادامه بايد بگويم كه در هنگام هوا گيري داكت اسپليت آب خروجي آب جوش است و بايد بسيار مواظب باشيد كه به وسيله آب جوش خارج شده از لوله‌هاي داكت اسپليت نسوزيد فاصله خود را رعايت كنيد و همچنين نكات ايمني را رعايت كنيد.

با انجام صحيح هواگيري داكت اسپليت در فصل زمستان مي توان بيشترين بازدهي را از دستگاه انتظار داشت. در صورت نبود هوا درون لوله ها و اتصالات، آبگرم به خوبي درون مدار در جريان بوده و هواي مورد نياز هواساز را تامين مي كند. همين امر علاوه بر افزايش بازدهي دستگاه نقش پر رنگي در كاهش مصرف انرژي دارد. حين هواگيري با رعايت نكات ايمني از آسيب زدن به دستگاه و همچنين فردي كه اين عمل را انجام مي دهد، ممانعت كنيد.

اطلاعات فني و تخصصي، تصاوير و قيمت داكت اسپليت را مي توانيد در وب سايت فروشگاه اينترنتي بامين تهويه مشاهده نماييد.

خريد داكت اسپليت

پاسخ به سوالات رايج درباره بوستر پمپ

بوستر پمپ چيست؟

بوستر پمپ وظيفه افزايش فشار سيال را بعهده دارد. بوستر پمپ يك دستگاه مرتبط به هم و يكپارچه اي مي باشد كه از چندين الكترو پمپ تشكيل شده است كه در آن دو يا چند پمپ به صورت موازي به يكديگر متصل شده اند تا مجموع آب مصرفي و مجموع فشار وارد شده بر سيستم را تأمين نمايند.

بوستر پمپ

 

چرا از بوستر پمپ استفاده مي شود؟

به دلايل مختلفي ممكن است در آبرساني با كاهش فشار مواجه شويم  جهت رفع آن از بوستر پمپ استفاده مي شود.

كاهش فشار در مجتمع هاي مسكوني به دليل استفاده تعداد افراد زياد رخ مي دهد.

در ساختمان هاي مرتفع امكان كاهش فشار در طبقات آخر وجود دارد

در پروژه هاي آبياري قطره اي به دليل ضرورت رساندن آب با فشار يكسان از بوستر پمپ آبرساني استفاده مي شود.

در آبرساني به زمين هاي كشاورزي به دليل وسيع بودن آن امكان كاهش فشار و عدم آبرساني در نقاط دور از منبع وجود دارد

بوستر پمپ آتش نشاني در سيستم اطفاء حريق ساختمان هاي كه از آن استفاده مي كنند وجود دارد.

بوستر پمپ به طور كلي از يك مكانيسم ساده كه غالباً حاوي تنها يك مرحله افزايش فشار شبكه آبرساني است در حال حاضر براي افزايش فشار سيال استفاده مينمايد.

وظيفه بوسترپمپ افزايش فشار لازم براي تامين شبكه مصرف ساختمان هاي  بسيار مرتفع مي باشد كه از اين حيث بسيار عالي مي باشد.

 

پمپ هاي بوستر پمپ چه وظيفه اي دارند؟

جهت تامين هد و دبي كل بوستر پمپ از يك يا چند پمپ استفاده مي شود كه آن را پمپ اصلي مي نامند.

از يك پمپ كوچكتري جهت تامين دبي كمتر استفاده مي شود كه به آن جوكي پمپ مي گويند.

استفاده از جوكي پمپ يا جوكي پمپ ضمن كاهش مصرف انرژي از مستهلك شدن پمپ بزرگ نيز جلوگيري مي كند.

آبدهي اين پمپ از پمپ بزرگ كمتر بوده و به آن پمپ پيشرو هم مي گويند.

جهت كاركرد بوستر پمپ بدون وقفه از پمپ رزرو استفاده مي شود زيرا در برخي مكان ها مانند بيمارستان ها و كارخانجات عدم آبرساني باعث وارد شدن خسارات جدي مي شود.

 

عملكرد شير يكطرفه در بوستر پمپ

جلوگيري از برگشت آب در هنگام خاموش بودن پمپ بر عهده ي شير يكطرفه مي باشد.استفاده از شيريكرفه در بوستر پمپ باعث عدم حركت آب در خلاف جهت پمپاژ مي شود.شير يكطرفه سبب مي شود آب و يا سيال فقط در يك جهت عبور كنند.

شيرهاي مورد استفاده در بوستر پمپ شامل سه دسته و به شرح زير مي باشند.شير يكطرفه بخار ( شيريكطرفه طرح يورك)شير يكطرفه دريچه ايشير يكطرفه كره اي (توپي)

 

چرا از لرزه گير در بوستر پمپ استفاده مي شود؟

در خط لوله، برخي از تجهيزات ساختماني مانند بوستر پمپ، فن، كمپرسور و .... داراي ارتعاش و لرزش هايي هستند كه باعث ايجاد سروصدا و استهلاك زود هنگام خط لوله و ساير قطعات مي شود براي جلوگيري از انتقال لرزش بوستر پمپ به شبكه لوله كشي استفاده از ضد ارتعاش يا لرزه گير رايج مي باشد.

به طور معمول لرزه گير ها را در دهانه مكش و دهش بوستر پمپ نصب مي كنند.

از لرزه گير در بوستر پمپ در خروجي و ورودي هر پمپ استفاده مي شود چرا كه با افزايش دبي خروجي از پمپ ارتعاشات بوستر پمپ نيز افزايش مي يابد.

سايز معمول لرزه گيرها بين 25/1 تا 10 اينچ مي باشد ساختار داخلي لرزه گير هايي با سايز بالاتر از 10 اينچ فلزي مي باشد.

 

اتصال به روش جوشي در لرزه گيرهاي بوستر پمپ

لرزه گيرهاي جوشي بوستر پمپ

اين از مزيت هاي استفاده از فلنچ هاي جوشي، صرف هزينه ي كم تر و ساده تر بودن كار مي باشد.

اين نوع لرزه گيرها را را از جنس فلز (آكاردئوني) مي سازند.

لرزه گيرهاي جوشي ضامن سلامت تاسيسات ساختماني از جمله لوله هاي آب داغ، خطوط لوله مواد شيميايي و لوله هاي نفت و لوله هاي آب داغ هستند چرا كه تمامي حركات كششي و زاويه اي اضافي قطعات لرزش ها و شوك هاي موجود را جذب مي كند.

لرزه گيرهاي جوشي شامل لرزه گير استيل، لرزه گير مهردار و بدون مهار مي باشد.

 

در ادامه مي توانيد جهت دريافت مشاوره فني جهت انتخاب بهترين بوستر پمپ آبرساني خانگي و آتش نشاني و مشاهده قيمت بوستر پمپ ، به سايت بامين تهويه مراجعه نموده و با كارشناسان فني ما در تماس باشد.                 

انتخاب نوع منبع كويل دار (افقي و ايستاده)

منبع كويل دار (افقي و ايستاده)


منابع كويل داربر اساس محل مصرف و نوع مصرف به دو دسته كلي افقي و ايستاده تقسيم مي شوند.

منابع کویل دار گاهي داراي يك كويل و بعضا هم داراي دو كويل حرارتي هستند.

محاسبه ظرفيت و سطح حرارتي مورد نياز

براي محاسبه ظرفيت حرارتي منبع كويل دار كافيست تا از فرمول معروف و ساده زير استفاده كرد

Q=4.2 *V* (t2-t1)/T

كه در آن ظرفيت مورد نياز منبع كويل دار با واحد كيلو كالري بر ساعت است: Q

V: حجم منبع كويل دار به واحد ليتر است

T: زمان پيش بيني شده براي گرم شدن حجم منبع كويل دار به ساعت است.

t1: دماي آب ورودي به منبع كويل دار است.

t2: دماي آب خروجي از منبع كويل دار است.

اسيدشويي منبع كويل دار


منبع كويل دار جهت تامين آبگرم مصرفي بوده كه از يك كويل مسي كه درون يك منبع بسته قرار گرفته تشكيل شده است. درون لوله هاي مسي كويل، آبگرم موتورخانه و درون مخزن و در تماس با جداره خارجي لوله هاي كويل، آب گرم بهداشتي قرار دارد.

آب ورودي به منبع كويل دار آب شهر و قابل شرب مي باشد كه بايد سختي بين 200-500ppm داشته باشد. اين ميزان سختي در اثر فرايند گرمايش آب باعث ايجاد رسوب بروي كويل مسي مي شود و سبب كاهش انتقال حرارت و در نتيجه كاهش راندمان منبع كويل دار و سرد شدن زود هنگام آب منبع مي شود و در صورتي كه رسوب مدت طولاني بروي كويل مسي باقي بماند در آن خوردگي ايجاد كرده و كويل را سوراخ مي كند.

به همين منظور بهتر است در دوره هاي منظم اقدام به اسيدشويي كويل منبع شود.

زمان اسيدشويي بر اساس سختي آب و كاربري منبع كويل دار متفاوت مي باشد ولي به طور معمول براي ساختمانهاي مسكوني و سختي نرمال (در حدود 300ppm) سالانه بايد اين كار انجام شود).

محاسبه حجم منبع كويل دار


حجم منبع كويل دار معمولاً بر حسب ضريب تقاضاي هر محل اعم از منازل مسكوني، كارخانجات، استخرها و ... ساخته مي‌شود.

به طور مثال در استخر با دانستن تعداد شناگران و مقدار مصرف 50 ليتر براي هر نفر، و با ضرب كردن عدد بدست آمده در ضريب تقاضا (بين 0.4 تا 0.6) حجم مخزن به دست مي آيد كه اين ميزان در ضريب 1.2 (ضريب ذخيره) ضرب مي گردد.

 

ضريب تقاضا

ضريبي است كه كه به دليل همزمان نبودن استفاده ساكنين ( در ساختمان) ، شنا گران (در استخر ها) و ... از دوش ها و دستشويي ها در ميزان مصرف ضرب مي گردد.

 

ضريب ذخيره

منابع ذخيره آب در زمان استفاده، ممكن است در پيك بار، به شدت آب كم كنند و آب سرد جبراني، وارد آنها شود كه اين آب سرد باعث سرد شدن كل منبع شده و حرارت ديگ، توان تامين گرماي مورد نياز براي متعادل كردن حرارت را نخواهد داشت، به همين دليل ضريبي به نام ضريب ذخيره منبع را در حجم مصرف بدست آمده ضرب مي­ كنيم تا از يكنواختي درجه حرارت در زمان پيك مصرف اطمينان حاصل شود. اين ضريب براي كاربري هاي مختلف، متفاوت است و براي استخر ها معمولا برابر با 1.2 در نظر گرفته مي­شود.

براي محاسبه كويل، منبع كويل دار مشابه مبدل حرارتي، درجه حرارت آب مصرفي، درجه حرارت بويلر و دبي در گذر هر كدام مورد نياز است. در صورت قرار دادن اين 6 عدد در اختيار كارخانجات سازنده مبدل حرارتي و منبع كويل دار، توان محاسبه ظرفيت آن ها را خواهند داشت.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده ي اطلاعات فني، تصاوير و آخرين قيمت منبع كويل دار به لينك زير مراجعه نماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/storage-tank/water-heater-with-hot-water-coil

 

روش هاي كاهش صداي داكت اسپليت

 

آيا حذف صداي ناشي از نوسان الكترو فن ها و داكت اسپليت ها امكان پذير است ؟

امروزه داكت اسپليت ها به عنوان يكي از رايج ترين سيستم هاي تهويه آپارتماني به شمار مي‌آيند كه به علت فوايد و مزاياي مختلف، آن ها را در بسياري از پروژه هاي ساختماني مورد استفاده قرار مي دهند. از جمله مزاياي استفاده از انواع داكت اسپليت ها در پروژه ها، مجزا نمودن هزينه هاي مصرف انرژي از شارژ عمومي ساختمان است كه منجر به مديريت مستقيم مصرف كننده و إشراف آن بر ميزان استفاده و نحوه ي استفاده در زمان معين مي‌باشدكه ازنتايج آن ميتواند بهينه سازي مصرف انرژي باشد .

 

داكت اسپليت

 

امّا با وجود اين فائده و ديگر فوائد استفاده از سيستم هاي تهويه آپارتماني، متأسفانه يك معضل و عيبي كه در اينگونه سيستم ها در ايران وجود دارد صداي مزاحم ناشي از الكتروموتور فن داكت اسپليت هاست كه به دليل تعبيۀ آن درسقف كاذب آپارتمان ها يا مانند آن و يا جايي نزديك به اتاقها مانند بالكن كه در بسياري از موارد باعث سلب آسايش وآرامش وحتي آزار دهنده است و ظاهراً گريزي از آن نيست. هرچند اقداماتي براي رفع اين مشكل شده است ولي هنوز بطور كامل رفع نشده چرا كه عمدتاً كارفرمايان به علل متعدد از قبيل عدم تصميم گيري اوليه، كمبود جا، اختلاف سليقه، عدم آشنايي با جزئيات فني داكت اسپليت ها، محلِ تعبيه و كارگزاري داكت اسپليت ها را در داخل آپارتمان پيش بيني مي كنند كه نتيجۀ آن مشكلاتي است كه بعد ها مصرف كننده با آن مواجه مي شود . اين سيستم ها در آمريكا و اروپا نيز رايج است امّا محل كارگذاري آن در مكاني خارج از محل آپارتمان است و قاعدتاً مشكلات موجود در ايران را به همراه ندارد.

علت صداي حاصل از داكت اسپليت

صداي داكت اسپليت به دليل فعاليت فن بزرگ نصب شده در داخل اپراتور است. اين فن براي به جريان انداختن هوا به داخل خانه در اين سيستم تعبيه شده است. فن بزرگتر موجود در داكت اسپليت صداي ايجاد شده را از طريق كانال‌هاي هوا به داخل فضاي منزل منتقل مي‌كند.

به كمك فن آوري هاي نوين راه حل آساني براي رفع اين مشكل وجود دارد كه باعث افزايش راندمان وسطح كيفي و همچنين ارتقاء درمديريت مصرف انرژي و افزايش عمر الكترو موتور فن ميشود . شركت هاي توليدكننده و وارد كنندۀ داكت اسپليت ها و مصرف كنندگان محترم اين سيستم ها مي توانند براي تكميل مزاياي سيستم هاي داكتي و كم شدن معايب آن ها از اين را حل استفاده نمايند تا از صداي مزاحم و آزار دهنده فن كه به ويژه در دور پايين و در فصل زمستان كه مصرف كنندگان بيشتر با آن مواجه هستند رهايي يابند و با آسايش و آرامش موفق به گرمايش و سرمايش و تهويه مطبوع محيط زندگي خود شوند جايي را كه نامش مسكن است و بايست باعث سكون و آرامش گردد .

راه‌هاي كاهش صداي داكت اسپليت

براي صداي داكت اسپليت دو منبع احتمالي وجود دارد. يونيت خارجي كه مجهز به كندانسور و كمپرسور است و در حين كار صداي آنها از طريق كانال وارد ساختمان مي‌شود، و مورد دوم صداي فن يونيت داخلي ساختمان است كه درصد بيشتري را به خود اختصاص مي‌دهد و زير سقف كاذب نصب مي‌شود. بنابراين از راه‌هاي كاهش صداي داكت اسپليت مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • يونيت داخلي در فضايي به دور از اتاق خواب و اتاق پذيرايي نصب شود، كه بهترين محل مي تواند راهروي ورودي منزل باشد.
  • به جاي كانال كشي چهار گوش گالوانيزه از كانال‌هاي گرد انعطاف پذير (flexible) استفاده شود و كانال‌ها با عايق پوشانده شوند.
  • دريچه برگشت هوا با رعايت استاندارد در مسير كانال يونيت داخلي نصب شود.
  • عايق صوتي در دريچه بازديد يونيت داخلي براي كاهش صدا نصب شود.
  • استفاده از سيستم يا موتور فن‌هاي اينورتر كه اصلاحا متغير نيز گفته مي‌شود، يكي از راه‌هاي كاهش صداي داكت اسپليت است كه تا حدودي گران به نظر مي‌آيد.
  • تراز نبودن دستگاه، ناميزاني‌هاي نصب و رعايت نكردن استاندارد‌ها به مرور منجر به ايجاد صداي داكت مي‌شود. بنابراين از افراد متخصص براي نصب داكت اسپليت مشورت و همراهي بخواهيد.
  • در واحد‌هاي بزرگ به جاي استفاده از يك داكت اسپيلت با حجم بالا از چند داكت اسپيلت با ظرفيت پايين استفاده كنيد.

 

اطلاعات فني و تخصصي، تصاوير و قيمت داكت اسپليت را مي توانيد در وب سايت فروشگاه اينترنتي بامين تهويه مشاهده نماييد.

خريد داكت اسپليت

اجزاي تشكيل دهنده فن كويل

فن كويل داراي يك يا چند فن و كويل است كه وظيفه فن دهش هوا بر روي كويل به جهت تامين هواي گرم يا هواي سرد است.

فن كوئل اكثرا در سيستمهاي دو فصلي (سرمايش و گرمايش) به كار مي رود. تامين هواي گرم يا سرد خروجي از فن كويل به دماي آب ورودي به كويل بستگي دارد كه مي تواند باد سرد يا باد گرم توليد كند. فن و كويل توسط كاور پوشانيده مي شوند. هواي ورودي به فن كويل در اكثر مدل ها پس از عبور از روي فيلتر (آلومينيومي – پليمري و...) وارد دستگاه مي شود.

اجزاي فن كويل

فن در فن كويل

وظيفه اي كه فن بر عهده دارد گرفتن هواي محيط و هواي تازه و عبور آن از روي كويل و به جريان انداختن هوا در محل است.
فن در فن كويل  معمولاً از نوع سانتريفيوژ (گريز از مركز) مي باشد و هر فن كويل بسته به ظرفيت آن داراي يك و يا چند فن است كه معمولا داراي سه يا چهار دور متفاوت هستند و بسته به نياز محيط ، امكان تغيير دور آن وجود دارد.

 

كويل فن كويل

كويل وظيفه تبادل حرارت را بر عهده دارد.  به صورتي كه در تابستان آب سرد و در زمستان آب گرم در آن جريان دارد.

 

كابينت يا بدنه فن كويل

كابينت يا بدنه فن كويل محفظه اي مي باشد كه قطعات فن كويل در آن نصب مي شوند. 
كابينت يا بدنه پوششي مي باشد بر روي قطعات فن كويل كه در انواع زميني و ديواري و سقفي روكار داراي شكل ظاهري و رنگهاي زيبا است.
اهميت شكل ظاهري و رنگ در مدل هاي زميني روكار ديواري  سقفي زميني روكارو... ميباشد و در مدلهاي توكار و كانالي مقاومت كاور و بدنه عامل مهمي است.

 

فين فن كويل

معمولا فين بر روي لوله هاي كويل نصب مي شود به جهت اينكه سطح تبادل حرارت بيشتر گردد.

 

فيلتر فن كويل

فيلتر فن كويل از نوع فيلتر خشك قابل شستشو مي باشد و وظيفه آن نيز تصفيه فيزيكي هوا است.
بهترين مكان براي نصب فيلتر در داخل فن كويل ، محلي است كه هوا وارد فن مي شود.

 

الكتروموتور فن كويل

وظيفه الكتروموتور فن كويل به حركت در آوردن فن در فن كويل مي باشد. فن كويل ها در ظرفيت ها و مدل هاي مختلف توليد مي گردند و از انواع فن كويل مي توان دوشفت و تك شفت را نام برد.

 

تشتك فن كويل

تشتك يا سيني قطعه اي مي باشد كه در زير كويل نصب شده و وظيفه آن جمع آوري آب هايي مي باشد كه در زمان هواگيري كويل از آن خارج مي شود.  وظيفه ديگر تشتك هدايت كردن بخار آب تقطير شده بر روي كويل سرد (در تابستان) و هدايت كردن آن توسط مجرايي به لوله تخليه است.

 

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني، تصاوير و قيمت فن كويل به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/fancoil

روش هاي كاهش مصرف برق در داكت اسپليت

مصرف برق داكت اسپليت

در صنعت تاسيسات و تهويه مطبوع سيستم ها و تجهيزات متعددي با كاربري ها و ظرفيت هاي متفاوت در ابعاد گوناگون طراحي و توليد شده كه هريك كارايي و عملكرد متفاوتي دارند. سيستم هاي تهويه مطبوع بايد به گونه اي ساخته شوند كه هوايي مطلوب و آرام را براي مصرف كنندگان به همراه داشته باشند. به همين جهت افراد به دنبال انتخاب و خريد بهترين سيستم تهويه براي سازه هاي خود هستند. سيستم هاي متعددي در سالهاي اخير طراحي و توليد شده اند كه داكت اسپليت يكي از متداول ترين و پركاربردترين سيستم هاي تهويه مطبوع به شمار مي رود.

داكت اسپليت ها يكي از تكنولوژي هاي جديد در زمينه تاسيسات ساختماني هستند كه به منظور كاهش مصرف انرژي و افزايش بازدهي استفاده مي شوند. موضوع مهمي كه در مورد داكت اسپليت ها بايد در نظر گرفته شود هزينه كم انها و مصرف برق داكت اسپليت نسبت به سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي ديگر است.

 

داكت اسپليت ها در واقع نوعي كولر گازي هستند كه قسمت هاي دروني آن ها در درون سقف كاذب پياده سازي شده و هيچ گونه نماي خارجي ندارند كه با توجه به بالا بودن سطح ايستايي آن ها احتمال تهويه فضا هايي با متراژ بالا را نسبت به موارد مشابه خود دارا مي باشند.

داكت اسپليت از دو يونيت مجزا تشكيل شده است. بخش هاي داخلي و خارجي دستگاه از طريق لوله هاي مسي و كابل هاي رابط با يكديگر در ارتباط بوده و از اين طريق انرژي  را تبادل مي كنند. اساس كار اين سيستم ها به صورتي است كه با اتصال به برق شهري نيروي لازم براي روشن شدن يا همان استارت زدن كمپرسور را بدست مي آوردند. بنابراين براي روشن شدن و ادامه ي عملكرد به طور مستقيم به نيروي برق نياز دارند. براي ايجاد هواي خنك گاز مبرد درون كمپرسور فشرده و متراكم شده و به مايع خنك تبديل مي شود. اين مايع با عبور از لوله هاي مسي به يونيت داخلي يا همان هواساز منتقل مي گردد و از اين طريق دماي اتاق را به درجه دلخواه كاربر مي رساند.

روش هاي كاهش مصرف برق داكت اسپليت

داكت اسپليت نسبت به ساير سيستم هاي برودتي مصرف برق كمتر و بهره وري بيشتري دارد. داراي هزينه نصب، تعمير و نگهداري كمتر، بازدهي بيشتر و طول عمر بالاتر از ساير سيستم است.

  1. انتخاب و خريد بهترين برند داكت اسپليت

با توجه به نياز بازار شركت هاي داخلي و خارجي بسياري در خصوص طراحي و توليد داكت اسپليت در حال فعاليتند و سالانه ميليون ها دستگاه توليد و به بازار عرضه مي كنند. شركت هاي معتبر از بهترين متريال و قطعات با كيفيت در ساخت داكت اسپليت ها استفاده مي كنند، همچنين تمامي استانداردها در خصوص طراحي و ساخت دستگاه را رعايت مي كنند. از اين رو محصولات كمپاني و شركت هاي مطرح از سطح كيفيت بالايي برخوردار هستند كه اين مورد در ميزان مصرف انرژي و بازدهي دستگاه تاثير بسزايي دارد. از ديگر دلايل انتخاب برند مناسب بهره مندي از خدمات پس از فروش شركت هاي توليد كننده مي باشد. در صورت بروز هر نوع اشكال و خطا در عملكرد دستگاه مي توان از خدمات پس از فروش شركت هاي عرضه كننده بهره مند شد. بنابراين يكي از روش هاي كاهش مصرف برق داكت اسپليت انتخاب و خريد برندهاي معتبر و داراي استاندارد هاي مربوطه مي باشد.

  1. انتخاب ظرفيت مناسب

  2. انتخاب داكت اسپليت اينورتر

  3. انجام سرويس دوره اي داكت اسپليت

  4. نصب كويل آبگرم

  5. نصب ترموستات

از ديگر موارد در كاهش مصرف برق داكت اسپليت مي باشند.

اطلاعات فني و تخصصي، تصاوير و قيمت داكت اسپليت را مي توانيد در وب سايت فروشگاه اينترنتي بامين تهويه مشاهده نماييد.

خريد داكت اسپليت

 

نحوه كاركرد كولر گازي و تفاوت كولر گازي اينورتر با نوع معمولي

نحوه كاركرد كولر گازي

اصول كاركرد كولر گازي بر اساس تبريد تراكمي مي‌باشد و رابطه مستقيم با نقطه جوش و فشار دارد، مبرد استفاده شده در سيستم پس از تراكم در كمپرسور داراي درجه حرارت فشار بالا و به صورت گاز مي‌باشد. در كندانسور عمل تقطير گاز و دفع گرما انجام مي‌پذيرد تا كل گاز به مايع تبديل شود مايع مبرد پس از گذراز شير انبساط دچار افت فشار شديد مي‌باشد به طوري كه در اين مرحله در دماي °c 50 به جوش مي‌آيد در اواپراتور مخلوط مايع و گاز مبرد گرماي لازم جهت تبخير خود را از محيط گرفته به طوري كه كل مايع مبرد در انتهاي اواپراتور به بخار تبديل شده است. بخار مبرد جهت تراكم وارد كمپراسور مي‌شود و سيكل ادامه پيدا مي‌كند. و در مدت زياد شدن دما به تدريج دور كمپرسور زياد مي‌شود.مبرد مورد استفاده در سيستم‌ كولر گازي اينورتر R-410 مي‌باشد كه سازگار با محيط زيست مي‌باشد.

تفاوت كولر گازي اينورتر با نوع معمولي

با پيشرفت تكنولوژي در سال‌هاي گذشته و تغيير قيمت حامل‌هاي انرژي از جمله برق و رسيدن بر قيمت واقعي خود و مصرف بالاي برق كولر گازي هاي موجود در بازار و عدم تمايل مشتريان جهت خريد اين نوع كولر گازي ها ، سازندگان تكنولوژي جديدي را به نام اينورتر طراحي و توليد كرده‌اند.

تكنولوژي اينورتر جهت كم كردن برق مصرفي دستگاه به خصوص برق مصرف شده در كمپرسور تمركز دارد در كولر گازي معمولي، هنگامي كه دماي محيط به مقدار تنظيم شده بر روي ترموستات كولر گازي مي‌رسيد سيستم به طور اتوماتيك كمپرسور دستگاه را خاموش مي‌كرد و با تغيير دماي محيط به اندازه 5تا2 درجه دوباره كمپرسور را روشن مي‌كرد اين روشن و خاموش كردن به غير از اين امر كه باعث مستهلك شدن كمپرسور و قطعات آن مي‌شد باعث مصرف برق شديد در هنگام استارت كمپرسور مي‌شود. (بيشترين مصرف برق كمپرسور در هنگام استارت آن مي‌باشد)

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده مشخصات فني انواع مدلهاي كولر گازي و اسپليت و قيمت كولر گازي به سايت بامين تهويه مرجعه فرماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/كولر-گازي-اسپليت