پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو تیر ماه 1400

تحليل و بررسي سيستم هاي حرارتي ، برودتي و تجهيزات استخر

راهنماي خريد بهترين كولر گازي كم مصرف

اگر در آب و هوايي گرم و يا هوايي با رطوبت زياد زندگي مي كنيد، داشتن كولرگازي براي آسايش و راحتي شما و همچنين برخورداري از دمايي مناسب در منزل خود بسيار حائز اهميت مي باشد. چراكه استفاده از كولر آبي علاوه بر مصرف بي رويه ي آب رطوبت محيط را نيز افزايش مي دهد. شايان ذكر است با توجه به هزينه اي كه براي خريد كولر گازي مي پردازيد بهتر است قبل از خريد بهترين كولر گازي از ويژگي ها و قابليت هاي دستگاه آگاهي يابيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد و دستگاهي متناسب با نياز و فضاي خود تهيه نماييد.
​​​​​​​

خريد بهترين كولر گازي

شما عزيزان با مطالعه نكات مهم و قابل توجه درباره خريد بهترين كولر گازي در اين مطلب، مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد و براي خريد كولر گازي از بين انواع برندهاي كولر گازي نظير كولر گازي ال جي ، كولر گازي اجنرال ، كولر گازي گري ، كولر گازي جي پلاس و ... بهترين گزينه متناسب با نياز خود تهيه نماييد.

نكات خريد كولر گازي
خريد كولر گازي در فصل سرما

قيمت انواع دستگاه ها هميشه برمبناي عرضه و تقاضا تغيير مي كند، كولر گازي نيز از اين قاعده مستثنا نيست به همين جهت كولر گازي در هواي گرم تابستان به يكي از محصولات پرفروش تبديل خواهد شد و طبعا در ازاي چنين تقاضايي قيمت ها به صورت كلي در تمامي مدل ها و برندها افزايش مي يابد. اگر نوسان قيمت ها را مشاهده كنيد، متوجه تغيير قيمت ها خواهيد شد. بنابراين خريد كولر گازي در انتهاي زمستان و  قبل از عيد مي تواند زمان مناسبي باشد تا با قيمت هاي مناسب تري دستگاه خود را خريداري نماييد.

استفاده از نظرات و تجربيات خريداران كولر گازي (مشاهده كامنت ها و نظرات كاربران درباره محصولات هر برند)

با مطالعه و بررسي نظرات ديگر خريداران مي توانيد بين مدل ها و برندهاي مورد نظر خود مقايسه كنيد تا بتوانيد درست انتخاب كنيد. همچنين از تجربه دوستان و آشنايان خود در خريد كولر گازي در مدل ها و برندهاي مختلف استفاده كنيد.

عوامل موثر در انتخاب بهترين كولر گازي

اندازه فضاي مورد نظر

شما بايد اندازه فضايي كه نياز به خنك كردن دارد را بدانيد. اگر توان و ظرفيت كولر گازي بيش از اندازه باشد هميشه احساس سرما مي كنيد و اگر توان و ظرفيتي كمتر از مقدار مورد نياز داشته باشد در تهويه و خنك كردن دماي محيط تاثير مثبتي نخواهد داشت و همچنين در شرايطي كه ظرفيت دستگاه از حد مورد نياز كمتر مي باشد، دستگاه بيشتر كار مي كند تا بتواند دماي محيط را به حد مطلوب برساند و اين مورد سبب كاهش طول عمر دستگاه و همچنين بالا رفتن هزينه انرژي خواهد شد . كولرهاي گازي قدرت خنك كنندگي متفاوتي در بازه ۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ بي تي يو دارند.

توان خنك كنندگي (Btu) در كولرهاي گازي

 توان مبرد يا سردسازي كولرهاي گازي براساس معيار BTU برساعت تقسيم بندي مي شوند. هرچه عدد BTU بزرگتر باشد توان كولرگازي شما بيشتر خواهد بود به ازاي هر مترمربع ۴۰۰ تا ۶۰۰ BTU در نظر بگيريد و اگر در طبقات فوقاني هستيد به ازاي هر متر مربع ۶۰۰ تا ۸۰۰ Btu محاسبه كنيد و اگر خانه آفتاب گير است ۱۰ درصد به محاسبات خود اضافه كنيد اگر خانه شما آفتابگير نيست ۱۰ درصد از محاسبات كم كنيد اگر قرار هست كولرگازي در آشپزخانه قرار بگيرد ۱۰ درصد به محاسبات اضافه كنيد  براي خريد كولر گازي بايد اندازه فضاي خانه و ديگر ويژگي هاي آن را در نظر بگيريد اندازه فضا : با محاسبه طول و عرض و ارتفاع اتاق حجم فضا را بدست آوريد نوع اتاق: اتاق خواب، اتاق پذيرايي، هال با پلان باز به همراه آشپزخانه و … اندازه و جهت پنجره ها و درهاي شيشه اي: پنجره هاي بزرگ رو به جنوب و يا غرب گرماي بيشتري در تابستان دريافت خواهند كرد. سايه بان و پرده ها بروي پنجره هاعايق بندي ديوارها و سقف آب و هواي محلي

انتخاب ظرفيت كولر گازي

به طور كلي براي اتاق خواب با توجه به ابعاد اتاق خريد كولر گازي با ظرفيت 9000 تا 12000 و  براي منازل مسكوني با ابعاد ۷۰ تا ۱۰۰ متر خريد كولرگازي با ظرفيت 24000 پيشنهاد مي شود. البته با توجه به شرايط آب و هوايي ظرفيت كولر گازي مناسب مي تواند متفاوت باشد. اگر متراژ محيط مورد نظر بيشتر از 100 متر است تهيه دو يا چند كولرگازي متناسب با فضاي اتاق ها بهتر از خريد يك كولرگازي با ظرفيت بالاتر است چرا كه جريان هواي خنك با چند پنل داخلي از چند جهت مختلف بهتر تامين مي شود و همچنين در مصرف برق و هزينه ها صرفه جويي مي شود. زمانيكه مي خواهيد بخشي از محيط يا منزل خود را خنك كنيد به دستگاهي با ظرفيت بالا نياز نداريد و اگر به جاي چند دستگاه يك دستگاه با ظرفيت بالا داشته باشيد به ناچار بايد آن را روشن كنيد. بنابراين دستگاه انرژي بيشتري مصرف مي كند، هزينه ها بالا مي رود. علاوه بر موارد ذكر شده ممكن است در قسمتي از محيط به دمايي گرم تر نياز داشته باشيد در حاليكه با دستگاه ظرفيت بالاتر همه جا خنك خواهد شد.

براي انتخاب ظرفيت كولر گازي متناسب با فضاي خود با كارشناسان بامين تهويه تماس حاصل نماييد تا ضمن دريافت مشاوره رايگان، خريدي آسان داشته باشيد و بتوانيد با خاطري آسوده از دستگاه خود به نحو احسن استفاده نماييد.

ضريب بازدهي انرژي در حالت سرمايش (EER)  براي كولرهاي گازي

كولرهاي گازي داراي گريد انرژي متفاوتي هستند، درواقع EER ميزان بهره‌وري انرژي الكتريكي (Energy Efficiency Ratio) است. ممكن است در ظاهر براي شما تفاوتي نداشته باشد كه سطح انرژي كولر گازي گريد A+++ باشد و يا كمتر. اما با گذشت مدت زمان نسبتا كوتاهي متوجه ميزان هزينه هاي برق خواهيد شد به همين جهت توصيه مي شود براي صرفه جويي در هزينه ها و مصرف برق كولر گازي با راندمان بالاتر را خريداري نماييد.

كولرگازي با تكنولوژي اينورتر يا بدون اينورتر؟

كولرهاي گازي با قابليت اينورتر، نسبت به مدل هاي بدون اينورتر جديد تر هستند. در كولر گازي اينورتر دور سرعت كمپرسور متغير است و دستگاه براي رسيدن سريع تر به دماي تنظيم شده به روشن و خاموش شدن هاي مكرر نياز ندارد. كه اين موضوع سبب صرفه جويي در مصرف برق مي شود. (طبق آمار گفته مي شود، تكنولوژي اينورتر مصرف برق كولر گازي را تا ۶۰ درصد كاهش مي دهد) و سرعت رسيدن به دماي دلخواه را بالا مي برد. كولر گازي بدون اينوتر در مقايسه با نوع اينورتردار قيمت پايين تري دارد. اما كولر گازي بدون اينورتر سبب افزايش مصرف برق و هزينه هاي مربوطه مي شود. همچنين اين مدل ها كارايي كمتري نسبت به مدل هاي با اينورتر دارند. زيرا كمپرسور در كولر گازي بدون اينورتر يا با تمام قدرت فعاليت مي كند و يا خاموش است ولي در سرعت آن تغييري وجود ندارد.

ويژگي هاي خاص كولرهاي گازي

بعضي از مدل هاي كولر گازي در برخي برندها ويژگي ها و آپشن هاي خاصي دارند مانند : قابليت برنامه ريزي در زمان هاي مختلف، فيلترهاي متفاوت براي جلوگيري از ورود گرد و غبار و مواد آلرژي زا و … كه مي توانيد در هنگام خريد كولرگازي در نظر بگيريد.

دو حالته يا دو فصله بودن كولر گازي (عملكرد سرمايش و گرمايش)

كولر گازي با حالت عملكرد سرمايش و گرمايش در تابستان هوايي خنك و در زمستان هوايي گرم را در محيط مورد نظر منتشر ميكند. قيمت اين مدل ها بالاتر است و اغلب براي سرمايش و گرمايش فضاهاي بزرگ در بلند مدت توجيه اقتصادي خواهد داشت. و اگر گرمايش فضاي مورد نظر بوسيله سيستم پكيج شوفاژ ديواري يا زميني و يا بخاري است خريداري چنين مدل هايي صرفه اقتصادي كمتري خواهد داشت. البته اگر فقط براي چند روز و يا چند هفته نياز به گرمايش داريد، مدل هاي با سرمايش و گرمايش مناسب خواهند بود به طور كلي براي اكثر خانه ها مدل هاي با اينورتر و با امكان گرمايش و سرمايش بهترين انتخاب خواهد بود  

انواع كمپرسور كولر گازي

سه نوع مختلف كمپرسور كولر گازي موجود در بازار 

  1. كمپرسور پيستوني
  2. كمپرسور روتاري
  3. كمپرسور اسكرال

كولر هاي گازي موجود در بازار در اكثر موارد داراي كمپرسور روتاري هستند، كمپرسور روتاري نسبت به كمپرسور پيستوني مصرف انرژي و سروصداي كمتري دارد و همچنين از كمپرسور اسكرال ارزان تر است. به همين جهت با وجود اينكه كمپروسور اسكرال بهترين عملكرد را دارد، به علت قيمت بالاي كمپرسور اسكرال مي توان گفت بهترين و پركاربردترين انتخاب كمپرسور روتاري است.

طراحي ظاهري

پس از خريد و نصب كولرگازي چيزي كه به چشم مي آيد نماي ظاهري پنل در خانه شما است. اگر براي معماري و طراحي داخلي دكوراسيون منزل خود اهميت زيادي قائل مي شويد حتما مدل هاي مختلف را از نزديك ببينيد و از هماهنگي رنگ و طراحي پنل هاي كولرهاي گازي با طراحي منزل خود اطمينان حاصل كنيد.در نظر گرفتن زيبايي محصول در كنار عوامل ديگر باعث افزايش رضايت خريد شما خواهد شد

ميزان صدا

ميزان صداي كولر گازي از معيارهاي انتخاب شما خواهد بود كه مي توانيد در قسمت مشخصات كولر گازي ببينيد. ميزان صداي بالا براي كولرگازي بسيار آزاردهنده خواهند بود. اما چه ميزان صدايي مناسب است؟ميزان صدا كه براساس دسيبل مقياس بندي مي شود براي كولرهاي گازي در بازه ۲۰ تا ۳۰ دسيبل براي سرعت كم فن كولرگازي و بازه ۴۰ تا ۵۰ دسيبل براي سرعت زياد فن كولرگازي را خواهيد شنيد

مقياس دسيبل (dB) چيست ؟

براي آشنايي با مقياس دسيبل موارد زير به شما كمك خواهد كرد: ۳۰ دسيبل: سطح صدا در يك خانه ساكت  ۵۰ دسيبل: سطح صدا در داخل اتومبيل در حال حركت  ۶۰ دسيبل: سطح صدا در زمان محاوره و گفتگو  ۷۰-۸۰ دسيبل: سطح صدا براي جاروبرقي   ساير ويژگي هادر انتخاب كولرگازي معياري ديگري مانند قدرت پرتاب باد، فيلترهاي ضدآلرژي و حسگرهاي و حالت هاي عملكرد مختلف و قابليت دور كردن مگس و حشرات و بادگردان چند جهته و …. كه ويژگي هاي خاص براي هر برند باشد كه در نظر گرفتن آنها باعث افزايش قيمت كولرگازي شما مي شود. اگر با دقت بيشتري به مشخصات كولرهاي گازي توجه كنيد مي توانيد براساس ميزان هزينه خود كولرهاي گازي با ويژگي هاي خاص و بيشتري را در نظر بگيريد.

قيمت انواع كولر گازي

قيمت انواع برندهاي كولرهاي گازي به مشخصات و ويژگي هاي دستگاه، نوع و برند كمپرسور، ظرفيت دستگاه، اينورتر و يا بدون اينورتر بودن دستگاه و همچنين قابليت هاي كولر وابسته است. و با توجه به ويژگي هاي هر دستگاه ، قيمت كولر گازي متفاوت مي باشد.

گارانتي و خدمات پس از فروش كولر گازي

يكي از نكات مهم و قابل توجه خريد كولرگازي كه در بررسي برندها و مدل هاي مختلف بايد به آن توجه كنيد، گارانتي و خدمات پس از فروش كولر گازي است. نمايندگي خدمات پس از فروش در شهر محل سكونت خود و مزاياي ضمانت و خدمات پس از فروش كولر گازي مورد نظر را بررسي كنيد.

محصولات جايگزين كولر گازي براي تهويه

 براي تهويه و خنك كردن فضاي خود مي توانيد از دستگاه هاي ديگري مانند پنكه سقفي، پنكه ايستاده، كولرآبي، كولر پنجره اي و يا كولر ايستاده نيز استفاده كنيد. انتخاب هر يك از سيستم هاي سرمايشي براساس نياز و شرايط شما متفاوت خواهد بود.

اطلاعات فني و تخصصي و قيمت كولر گازي در انواع مدل ها و برندها را در سايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

كولر گازي هايسنس

كمپاني هايسنس كه يكي از محبوب ترين برندهاي بازار محسوب مي شود با توجه به نياز بازار و سليقه مشتري سيستم هاي تهويه مطبوع را در ظرفيت هاي مختلف و با موقعيت نصب متفاوت، مناسب جهت استفاده در ساختمان هاي مسكوني، اداري و تجاري توليد و به بازار عرضه مي كند. استفاده از متريال و قطعات اصلي در ساخت اين تجهيزات سبب كاهش استهلاك و همچنين افزايش بازدهي محصولات اين شركت مي شود. يكي از پر فروش ترين محصولات اين كمپاني ، محصولات سرمايشي از جمله كولر گازي مي باشد.

كولر گازي هايسنس در 5 مدل اسپليت ديواري، اسپليت ايستاده، پرتابل، اسپليت كاستي و اسپليت كانالي از ظرفيت 9000 تا 90000 بي تي يو بر ساعت توليد و به بازارعرضه مي گردد.

اين سري از سيستم هاي تهويه مطبوع با قابليت عملكرد سرمايشي و گرمايشي مي توانند جايگزين مناسبي براي ساير سيستم هاي حرارتي و برودتي مورد نياز ساختمانها باشند. برند هايسنس به منظور كاهش مصرف انرژي و افزايش بازدهي دستگاه از تكنولوژي اينورتر در ساخت و طراحي اين سيستم ها بهره مي برد، و همچنين بدليل سطح كيفيت بسيار بالا توانسته اند در ليست پرفروش ترين برندهاي كولر گازي در بازار قرار گيرند.

كولر گازي ايستاده ، پرتابل، پنجره اي، ديواري و كاستي به مشتري اين امكان را مي دهد كه با توجه به نياز و موقعيت ساختمان يكي از مدل هاي ارائه شده را متناسب با نياز خريداري نمايد.

كولر گازي اسپليت هايسنس

كولر گازي اسپليت هايسنس مجهز به موتور كم مصرف و كم صدا مي باشد. فناوري موتور اينورتر در اسپيلت هايسنس موجب صرفه جويي در مصرف انرژي و افزايش توان سرمايشي دستگاه مي شود. از ديگر قابليت هاي مهم اين محصولات مي توان به فيلتر تصفيه هوا و پنل نمايشگر با كيفيت اشاره كرد.

كولر گازي پرتابل هايسنس

كولر گازي هايسنس پرتابل در ظرفيت 12000 بي تي يو در ساعت توليد و با نام تجاري HPH-12F عرضه شده است. كولر گازي هايسنس مدل پرتابل دو فصله و با قابليت گرمايش و سرمايش مي باشد.

كولر گازي ايستاده هايسنس

كولر گازي هايسنس ايستاده در 4 ظرفيت 36000 ، 48000، 60000 ، 90000 ساخته و با نام تجاري HFH-36,48,60,90FM عرضه ميشوند.

اسپليت هايسنس ايستاده با توان گرمايش و سرمايش مناسب براي كاركرد در تمامي فصول سال بوده.

شركت هايسنس در توليد كولرهاي گازي و اسپليت‌هاي خود از انواع كمپرسورهاي روتاري و كمپرسورهاي داراي كيت اينورتر استفاده مي كند.

كمپرسور روتاري ، رايج ترين نوع كمپرسور در كولرهاي گازي است و اسپليت‌هايي كه كمپرسور آنها داراي كيت اينورتر مي باشند، مصرف برق و انرژي كمتري دارند و به عنوان كولر اسپليت‌هاي كم مصرف شناخته مي شوند.

همچنين گاز مبرّد استفاده شده در انواع كولر گازي و اسپليت هايسنس معمولا از دو نوع R22 و R410a مي باشد.

در ادامه مي توانيد براي مشاهده اطلاعات فني انواع مدل هاي كولر گازي و اسپليت هايسنس و همچنين قيمت كولر گازي هايسنس به وبسايت بامين تهويه مراجعه نماييد.

كولر گازي اجنرال

كولر گازي اجنرال در ظرفيت هاي مختلف 12000 تا 45000 توليد و به بازار عرضه مي شود. گازمبرد در كولر هاي گازي اجنرال از نوع R410a ميباشد. اين كولر ها داراي گريد انرژي+A هستند.


كولر گازي اجنرال، در ايران به عنوان يكي از قدرتمندترين و پرفروش ترين برندهاي كولر گازي و اسپليت شناخته مي شود؛ دوام طولاني قطعات فني و طول عمر بالاي كمپرسور اين محصول كه ساخت ژاپن بوده و در تايلند مونتاژ مي شود، باعث شده اين كولر قيمت بالاتري نسبت به محصولات مشابه داشته باشد.

كولر گازي اجنرال ديواري اينورتر داراي قابليت بو زدايي ، عصاره سيب ، پنل قابل شستشو و علامت نظافت فيلتر ، تايمر برنامه ، تايمر خواب ، حالت صرفه جويي ، تغيير روش خودكار ، روشن شدن مجدد خودكار ، تنظيم خودكار جريان هوا ، نوسان خودكار دو طرفه و ... مي باشند.

كولر گازي اجنرال درتمامي مدل هايي كه داراي حرف L در هستند از نوع اينورتر دار مي باشد.

كولر گازي اجنرال داراي انواع پنجره اي، اسپليت ديواري، داكت (كانالي)، كاستي و مولتي پنل ساده و پيشرفته (VRF) است. كولرگازي اجنرال با استفاده از تكنولوژي پيشرفته كشور ژاپن از بالاترين راندمان و دوام در شرايط آب و هوايي مختلف نسبت به رقباي خود برخوردار است.

محصول جديد كولر گازي اسپليت ديواري اجنرال با عملكرد سرمايشي و گرمايشي و تكنولوژي اينورتر، بهترين انتخاب براي مشترياني است كه كيفيت و مصرف بهينه انرژي اولويت اول آنها است.

امكاناتي از قبيل تنظيم خودكار جريان هوا و جهت پره ها به سمت بالا و پايين و روشن شدن مجدد خودكار ، تغيير روش خودكار ، حالت صرفه جويي، تايمر هفتگي با قابليت عقب با قابليت تعيين دما براي هر يك از روزهاي هفته از امكانات عمومي كولر گازي اجنرال اينورتر كاستي مي باشند.

شركت اجنرال جهت اطمينان خاطر مشتريان ، كمپرسور كولر هاي گازي را به مدت ۵ سال گارانتي مي كند.

اجنرال يكي از برترين برندهاي سازنده كولر هاي گازي در سراسر دنيا مي باشد. اگر به دنبال خريد كولر گازي اجنرال هستيد ميتوانيد جديدترين مدلهاي كولر گازي اينورتر اجنرال در ظرفيت هاي مختلف را در وب سايت بامي تهويه مشاهده نماييد.

معرفي برند جي پلاس

سرانجام زمان آن فرا رسيده است كه گلديران به عنوان شركتي با 30 سال سابقه ،از همه تجربيات استفاده كرده و سرانجام نام تجاري خود را به بازار عرضه كند. نام تجاري حاصل تلاش 24 ساعته و تجارب ارزشمند كار با شركاي تجاري حرفه اي است.

گلديران سالها در صنعت لوازم خانگي پيشرو بوده و جي پلاس را به دنيا آورده است كه فناوري جهاني و تخصص ايران را به هم متصل مي كند. "جي پلاس" در آينده نزديك بازار ايران و كشورهاي همسايه را تأمين خواهد كرد "

 

كولر گازي جي پلاس

مأموريت ما به عنوان يك شركت گرمايش ، تهويه و تهويه مطبوع اين است كه يك تجارت كاملاً موفق و سودمند در سراسر HVAC ارائه دهيم كه خدمات با كيفيتي را در جامعه ما ارائه مي دهد و به استانداردي براي يك تجارت ايده آل HVAC نه تنها در شهرداري تيائونگ بلكه تبديل به يك برند جهاني شود.

برند جي پلاس


شركت خدمات جي پلاس خانگي راحتي HVAC شركت بسيار متعهد بود كه از نظر رضايت مشتري ، خدمات بالايي را ارائه دهد.

براي ايجاد ارزش براي مشتريان خود. در واقع ، ما هميشه به دنبال درد مشتري (مشكل ، آرزوها ، ايده و نياز) هستيم و بهترين راه حل ها را از طريق ايده هاي ابتكاري مربوط به راحتي در خانه براي سرنشينان توصيه مي كنيم.

G Plus Home Comfort در حفظ و پرورش استعدادها بسيار متعهد بود. مديريت ما با داشتن يك فلسفه مردم محور ، به همين دليل است كه ما هميشه داشتن يك تكنسين مجهز HVAC را براي اطمينان از اتمام شغل مناسب اولويت مي دانيم و در نظر مي گيريم.

G Plus Home Comfort HVAC Services Inc ، يك شركت مستقر در تيازونگ ، كوزون است كه با ارائه خدمات با كيفيت بالا HVAC در سراسر منطقه استان كوزون فيليپين كه به طور رسمي در 23 و 23 فوريه 2018 در كميسيون امنيت و مبادلات رسمي سازمان يافته و ثبت شده است ، افتخار مي كند. خدمات ارزان قيمت ما شامل طراحي سفارشي ، نصب ، نگهداري و پيشگيري سفارشي براي مشتريان ما در صنايع مختلف است. اينها شامل خانه هاي مسكوني ، مدارس ، زيرمجموعه ها و مشتريان واقعي ، رستوران ها ، آبگرم ، محيط اداري ، استراحتگاه ، مراكز خريد و سوپرماركت ها ، هتل ها و مجتمع هاي آپارتماني است. ما خدمات كامل و تخصصي را براي نگهداري ، نصب ، تعمير و گسترش سيستم در سيستم هاي تهويه مطبوع و گرمايش ارائه مي دهيم. ما همچنين براي دستيابي به سيستم هاي HVAC با بازده بالا ، تهويه مطبوع و گرمايش را انجام مي دهيم. شركت ما با استفاده از Manual J و S كه مربوط به نياز شماست ، از محاسبه بار مناسب و اندازه و تعمير و نگهداري تجهيزات اطمينان حاصل مي كند كه خدمات ما با بالاترين كيفيت و استاندارد انجام مي شود. كارمندان G Plus Home Comfort آخرين آموزش و گواهينامه هاي برتر را دريافت كرده اند و فلسفه شركت ما اين اطمينان را مي دهد كه شما از سطح كار و خدماتي كه به ارائه آنها مشهور هستيم خوشحال خواهيد شد. همچنين كليه كاركنان ما با رعايت روشهاي قانون ايمني و بهداشت محل كار جذب و آموزش ديده اند. اين مجدداً در فرم بررسي سلامت و ايمني موجود در هر سرويس مربوط به تهويه مطبوع تكرار مي شود. اين شركت علاوه بر خدمات با كيفيت G Plus Home Comfort به دليل قابليت اطمينان و در دسترس بودن مشهور است. براي پاسخگويي به سالات خود در مورد گرمايش ، تهويه و تهويه مطبوع مي توانيد با ما تماس بگيريد. همچنين مي توانيد از طريق آنلاين به CSE ما مراجعه كنيد ، مربوط به درخواست نصب AC و ساير جزئيات. بگذاريد راحتي خانه G Plus راحت و كيفيتي را كه شايسته كسب و كار شما است فراهم كند. و ما منتظر فرصت ارائه خدمات به شركت شما در آينده نزديك هستيم.

كولر گازي جي پلاس


كولر گازي جي پلاس از محصولات جديد گلديران است كه به تازگي روانه بازار شده و در مدت زماني كوتاه به يكي از برندهاي محبوب و پرفروش بازار تبديل شده و توانسته سهم قابل توجهي از فروش كولر گازي را به خود اختصاص دهد. اگر براي خريد كولر گازي در حال بررسي هستيد كولر گازي جي پلاس مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي انتخابي شما باشد؛ چرا كه اين دستگاه علاوه بر طراحي ويژه‌ و ظاهر بسيار زيبا ، تمامي قابليت‌هاي يك كولر گازي برتر را دارا است. به همين جهت مي تواند يك انتخاب خيلي خوب براي تهويه‌ي مطبوع محيط شما باشد.

 

خدمات جي پلاس


نصب gplushomecomfort aircon

كار نصب كولر گازي از كيفيت بالايي برخوردار است

G Plus Home Comfort طيف وسيعي از انتخاب را براي واحدهاي تهويه مطبوع / سرمايش و گرمايش ارائه مي دهد تا نيازهاي مشتري را برآورده كند. اينها شامل مارك هاي معتبر و معتبر WorldWide مانند تهويه مطبوع ال جي است. علاوه بر اين ، G Plus Home Comfort يك سرويس منحصر به فرد ارائه مي دهد كه سيستم شما را در حداكثر كارايي ، هم در مديريت انرژي و هم در عملكرد سيستم ، كار مي كند. ما خدمات كامل و تخصصي را براي نگهداري ، نصب ، تعمير و گسترش سيستم در سيستم هاي تهويه مطبوع و گرمايش ارائه مي دهيم.

-تهويه مطبوع مسكوني مانند نوع پنجره اي و AC از نوع اسپليت

-تهويه مطبوع تجاري مانند نوع كاست ، كانال پنهان سقف ، سيستم تهويه مطبوع سقف و كف ايستاده

gplushomecomfort تعمير و نگهداري aircon

كل خدمات نگهداري پيشگيرانه 24/7

وظيفه اصلي تعمير و نگهداري اطمينان از كار كامل سيستمهاي آب و هوايي ، جلوگيري از كيفيت مصرف كننده آنها ، كاهش احتمال وقوع شكستگي و افزايش طول عمر است. ما خدمات كامل و تخصصي را براي نگهداري ، نصب ، تعمير و گسترش سيستم در هواي شما ارائه مي دهيم

سيستمهاي جديد و گرم كننده.

ارائه خدمات تعمير و نگهداري پيشگيرانه بر اساس واحد ، برنامه 1 ساله ، 2 ساله و 3 ساله

gplushomecomfort تعمير aircon

تعمير كولر گازي


ما از نظر تعمير كولر گازي ، مطابق با تمام استانداردها ، فقط با بالاترين كيفيت مواد مصرفي و تجهيزات حرفه اي خدمات حرفه اي ارائه خواهيم كرد!

availability در دسترس بودن قطعات و لوازم براي تعمير و نصب خدمات

ما در صنعت تامين كننده هاي شناخته شده اي داريم كه قطعات اصلي را از آنها تضمين مي كنند

gplushomecomfort بهبود در خانه

بهسازي در منزل

راه اندازي مرحله نهايي و بسيار مهم در روند استقرار سيستم هاي مهندسي داخلي ساختمان ها و سازه ها است. به غير از خدمات HVAC ، ما همچنين خدمات ويژه اي را براي راحتي بيشتر شما ارائه مي دهيم.

autom اتوماسيون تهويه مطبوع از طريق دستگاه خانه هوشمند

venti تهويه خانه توسط ساختمان سفارشي يا جديد

كار داكتينگ

در پايان اطلاعات فني، تصاوير و قيمت محصولات جي پلاس، كولر گازي جي پلاس، دستگاه تصفيه هوا جي پلاس، داكت اسپليت جي پلاس و.... را مي توانيد در وبسايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

 

مزايا و معايب ايرواشر

ايرواشر (Air washer) كه در لغت به معناي شوينده و پاك كننده هوا مي باشد يكي از ساده ترين سيستم ها در صنعت تهويه مطبوع به شمار مي رود. سيستمي مبتني بر سرمايش تبخيري كه جهت رطوبت زني در دستگاه هاي هواساز يا هوارسان و ... مورد استفاده قرار مي گيرد.

در سيستم ايرواشر فرايندهاي خنك سازي، غبارگيري از جريان هوا و پاكسازي آن، رطوبت زني و رطوبت گيري از جريان هوا به صورت هم زمان و بر اساس نياز صورت مي گيرد.

 مزايا و معايب ايرواشر

در اين مطلب به بررسي مزايا و معايب دستگاه ايرواشر مي پردازيم. با شناخت و آگاهي كامل از مزايا و معايب ايرواشر و ويژگي هاي دستگاه مي توانيد در انتخاب ايرواشر متناسب با شرايط ، ظرفيت و ويژگي هاي دستگاه به عنوان سيستم تهويه مطبوع ، بهترين و مناسب ترين تصميم را بگيريد و بهترين انتخاب را داشته باشيد. براي بررسي مزايا و معايب ايرواشر تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

مزاياي ايرواشر

قيمت اوليه پايين

قيمت دستگاه ايرواشر به دليل استفاده از سيستم تبخيري و عدم وجود كمپرسور ، مبرد ، كندانسور و ساير قطعات سيكل تبريد و وجود تنها تعدادي كويل ، فن و پمپ در مدار آن براي سرمايش و گرمايش ، نسبت به چيلر مركزي ، كولر گازي و ساير دستگاه ها كمتر مي باشد. به همين جهت ايرواشر يك دستگاه كاربردي و در عين حال مقرون به صرفه است و مي توان گفت مقرون به صرفه بودن ايرواشر از مهمترين  مزاياي اين دستگاه به شمار مي رود. در واقع سرمايش ايرواشر به روش آبي، شبيه به كولر آبي مي باشد. وقتي دستگاه در حالت سرمايشي فعال است، تعدادي افشانك (نازل) آب را بر روي هواي جاري تزريق مي كنند و آب را به ذرات پودري شكل تبديل مي كنند. ذرات پودري آب، تمايل به تبخير شدن دارند و با گرفتن حرارت از هوا شروع به بخار شدن مي كنند. به اين ترتيب با حذف حرارت از هوا ، دماي هوا كاهش يافته و از طريق كانال كشي در ساختمان توزيع مي شود.

پايين بودن مصرف برق ايرواشر

در هواساز ايرواشر از جريان برق تنها براي عملكرد فن و پمپ استفاده مي شود و به علت عدم وجود كمپرسور، مصرف برق در اين دستگاه بسيار كم است. در واقع كمپرسورها نسبت به فن و پمپ به انرژي بسيار بيشتري براي كار نياز دارند. همچنين طبق اطلاعات بدست آمده و تست هاي انجام شده ، ايرواشر در دور اول فقط 2 آمپر برق مصرف مي كند. با استفاده از اين دستگاه حدودا 60 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جويي مي شود.

مصرف بهينه آب

مصرف آب در ايرواشر نسبت به كولرهاي آبي بهينه تر و كمتر مي باشد.

كم صدا بودن ايرواشر

 صداي كاركرد ايرواشر نسبت به ديگر سيستم هاي تهويه مطبوع كه كمپرسور در آنها به كار رفته بسيار كمتر است. در واقع تنها صداي توليدي مربوط به فن ايرواشر است.

فيلتراسيون هوا

هر نوع فيلتري را مي توان داخل دستگاه نصب كرده و هوا را از هر نوع آلودگي تصفيه نمود. هوا حداقل طي دو مرحله فيلتر و تصفيه مي شود. فيلترهاي ايرواشر قابل شستشو بوده و به راحتي قابليت جداشدن و تعويض را دارند.

بنابرين يكي ديگر از مهمترين مزاياي ايرواشر فيلتراسيون هوا است. چرا كه باعث وسيع تر شدن گستره كاربرد ايرواشر مي شود. با اين وجود در محيط هاي كاملا بهداشتي مانند بيمارستان يا داروسازي بهتر است كه از هواساز هايژنيك استفاده شود زيرا آب موجود در محفظه ايرواشر كه از آب شهري تامين و بر روي هوا پاشيده مي شود ، چندين بار در مدار گردش مي كند و آب ته نشين شده نياز به گند زدايي دارد به همين جهت استفاده از ايرواشر توصيه نمي شود و هواساز هايژنيك براي اين مكان ها بهترين و مناسب ترين انتخاب است.

انتشار هواي تصفيه شده

 فن داخل دستگاه، فشار مثبت (فشار استاتيك) را در فضاي تهويه ايجاد مي‌كند، به طوري كه از نفوذ هواي بيرون به داخل جلوگيري مي‌شود. (فقط هواي تصفيه شده وارد محيط مي شود)

توانايي بالا در گرمايش و سرمايش فضاهاي بزرگ

ايرواشر توانايي بالايي در مكش و انتشار هوا دارد. همچنين ظرفيت بالاي دستگاه در گرمايش و سرمايش موجب مي شود كه در تنظيم دماي فضاهاي بزرگ مانند سوله و سالن هاي بزرگ با مشكل مواجه نشويم.

به علت ساخت سفارشي اين دستگاه مي توان از نمونه قدرتمند ايرواشر صنعتي براي فضاهاي بزرگ (گلخانه، سالن پرورش قارچ، مدارس، مساجد، سالنها و…) مناسب مي باشد استفاده نمود. همچنين اين دستگاه گرما و سرما را به صورت يكنواخت درمحيط توزيع مي كند.

علاوه بر دستگاه ايرواشر ، دستگاه سرمايشي و گرمايشي ديگري تحت عنوان دستگاه زنت وجود دارد كه ساختاري بسيار شبيه به ايرواشر دارد با اين تفاوت كه به جاي تزريق آب براي سرمايش تبخيري از پدهاي سلولزي كه آب روي آن ريخته مي شود، بهره مي گيرد و قيمت كمتري نسبت به ايرواشر دارد.

استفاده از برق تك فاز در ايرواشر هاي آپارتماني

اكثر سيستم هاي تراكمي از برق سه فاز استفاده مي كنند. اما در صورت استفاده از ايرواشر حتي در آپارتمان هاي با متراژ بالا نيازي به برق سه فاز نخواهيد داشت.

سازگاري با محيط زيست

ايرواشر به دليل عدم استفاده از مواد شيميايي مضر در داخل دستگاه ، با محيط زيست كاملا سازگار است.

تعميرات ارزان و نگهداري آسان

 قطعات به كار رفته در هواساز ايرواشر قيمت بالايي ندارند و درصورت معيوب شدن مي توان با كمترين هزينه قطعات را تعويض كرد.

نگهداري ايرواشر آسان است و برخي از فيلترهاي آن قابليت شستشو و برخي نيز به راحتي قابليت جدا شدن و تعويض دارند. نگهداري دستگاه ايرواشر به تخليه دوره اي آب ته نشين شده در كف دستگاه و پاكسازي كانال هاي انتقال هوا محدود مي شود.

معايب ايرواشر 

راندمان پايين در مناطق شرجي

در مورد پروژه هايي با گرماي نهان (Latent Heat) بالا مثل اماكن بسيار شلوغ و … و يا در مورد مناطق شرجي يا داراي درجه حرارت هاي بسيار بالا، به دليل وجود رطوبت نسبي در سيستم سرمايش ايرواشر نمي توان از ايرواشرها انتظار راندمان و عملكرد ايده آل داشت. زيرا در هواي مناطق مرطوب ، اين دستگاه نه توانايي خنك كاري هوا در تابستان را دارد و نه كاهش رطوبت (هر چند با نصب وسايل رطوبت زني مي توان در زمستان ، رطوبت هوا را به دقت و به ميزان دلخواه تنظيم نمود). ولي اگر در مناطق خشك و نيمه خشك استفاده شود، هم به خوبي هوا را خنك مي كند و هم رطوبت آن را تا حد مطلوبي افزايش مي دهد.

بطور كلي در مناطق مرطوب و شرجي (مثل شمال و جنوب ايران) نمي توان از ايرواشر استفاده كرد.

نتيجه گيري 

سيستم هاي تبخيري مانند ايرواشر و زنت براي مناطق گرم و خشك مناسب مي باشند. دستگاه ايرواشر نسبت به كولر گازي و چيلر براي سالنهاي بزرگ مساجد و سوله ها به صرفه تر است چرا كه هزينه برق ايرواشر يك چهارم چيلر و كولرگازي است.

اطلاعات فني و تخصصي و قيمت ايرواشر را در سايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

كدام برند كولر گازي بهتر است؟

كولر گازي به جهت برخورداري از مزاياي متعدد به يكي از تجهيزات پركاربرد تهويه مطبوع براي تأمين هوايي خنك و مطبوع تبديل شده است، اما براي خريد بهترين كولر گازي چه مواردي را بايد در نظر گرفت؟

در اين مقاله نكات مهمي كه در زمان خريد و انتخاب كولر گازي بايد به آن ها توجه داشته باشيد را مورد بررسي قرار داده ايم.

 بهترين كولر گازي

گرماي طاقت فرساي تابستان را به كمك سيستم‌هاي تهويه مطبوع به ويژه كولر گازي به راحتي مي‌توان تحمل كرد. با شروع فصل تابستان و گرماي بسيار بعد از انجام كارهاي روزانه كولر گازي مي‌تواند هوايي مطلوب و دلنشين را در فضاي اتاق شما ايجاد كند. كولر هاي گازي در انواع برندها با موقعيت نصب ديواري ، ايستاده، پرتابل و سقفي و با ظرفيت هوادهي متفاوت توليد و به بازار عرضه مي شوند. در خريد كولر گازي سوالات بسياري ذهن شما را درگير مي‌كند كه اين سوالات مي‌تواند انتخاب را كمي دشوار كند. بنابراين در اين مطلب سعي شده تا اطلاعات جامعي درباره ويژگي‌ها و مشخصات كولر گازي بهتر در اختيار شما قرار گيرد كه خريدي بهينه و مقرون به صرفه را تجربه كنيد. در ادامه به مواردي كه بايد در زمان خريد به آنها توجه كرد، اشاره شده است.

 

كولرگازي به دليل برخورداري از مزيت‌هاي متعدد به يكي از تجهيزات پركاربرد براي تامين هوايي خنك و مطبوع تبديل شده است. به همين دليل يكي از پرفروش‌ترين تاسيسات سرمايشي در بازار به شمار مي رود و شركت‌هاي متعددي به منظور پوشش بازار در طراحي و ساخت انواع مدل‌هاي كولر گازي در حال فعاليت هستند. يكي از برندهاي مطرح و معتبر، كولر گازي ايران رادياتور است كه به جهت برخورداري از كيفيت بالا توانسته در ليست برندهاي مطرح كولر گازي ايراني قرار گيرد و در حال حاضر جزو سه برند پرفروش بازار است.

مهمترين بخش يك كولر گازي كمپرسور آن مي باشد. در زمان خريد نوعي از كولر گازي را انتخاب كنيد كه از كمپرسور معتبر استفاده كرده باشد.

شركت هايي مانند ال جي، پاناسونيك و سامسونگ از كمپرسورهاي ساخت خود و اجنرال، هايسنس، گري و مديا از كمپرسورهاي چيني يا فرانسوي تحت ليسانس استفاده مي كند.

شايد به عنوان پيشنهاد بتوان گفت بهترين كولر گازي در شهرستانهايي كه خدمات كمتري دارند ال جي، اجنرال و سامسونگ باشد اما در تهران و مراكز استانها گري، هايسنس و گرين مي تواند انتخابي مناسب،با قيمت پايين تر و از نظر اقتصادي به صرفه باشد.

كولر گازي ايران رادياتور با اواپراتور (پنل داخلي) از نوع پره هاي طلايي (GoldenFin) مي باشد كه اين اواپراتور ها مقاومت بسيار مناسبي در برابر فرسودگي دارد و آلودگي كمتري به خود جذب مي كند.

كمپرسور اين كولر گازي از نوع روتاري با مصرف برق و لرزش كمتر نسبت به مدل هاي پيستوني مي باشد كه موجب كاركرد يكنواخت تر ، كم صداتر و با مصرف برق كمتر مي باشد. ايران رادياتور براي كولر گازي هاي خود از كمپرسور GMCC شركت توشيبا استفاده مي كند.

 

طراحي پنل داخلي كولر گازي


كولر گازي از دو يونيت مجزا تهيه شده كه پنل داخلي درون اتاق و يونيت خارجي در فضاي بيروني ساختمان نصب مي‌شود. پنل داخلي كولر گازي درون فضاي اتاق قرار مي گيرد و شكل ظاهري دستگاه تاثير بسزايي در دكوراسيون فضا دارد. بنابراين طراحي و ظاهر دستگاه از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. بنابراين بسياري از افراد به هنگام خريد كولر گازي تمايل دارند دستگاهي با ظاهري زيبا و مدرن خريداري كنند. بنابراين شركت‌هاي سازنده مطرح با استفاده از بهترين مواد و همچنين با بهره مندي از تكنولوژي‌هاي روز دنيا اقدام به ساخت پنل داخلي دستگاه كولرگازي مي‌كنند.

استفاده از دريچه‌هاي توزيع هوا متحرك و قابل تنظيم اين امكان را فراهم مي‌كند كه در هر قسمت از فضاي اتاق با توجه به موقعيت ساكنين، هوايي مطبوع در فضا انتشار يابد. همچنين تنوع رنگ، اين امكان را به مشتري مي‌دهد كه با توجه به نوع طراحي محيط مورد نظر، رنگ دلخواه را انتخاب و خريداري نمايد.

 

ميزان مصرف برق كولر گازي


يكي از معيارهاي مهم در انتخاب كولر گازي گريد انرژي و ميزان مصرف برق آن است. در فصل تابستان كساني كه از كولر گازي استفاده مي كنند شاهد هزينه‌هاي بالاي قبض برق هستند و شايد بتوان گفت يكي از دلايل عدم انتخاب كولر گازي مصرف برق زياد آن باشد. به همين جهت امروزه شركت‌هاي توليد كننده مطرح سعي بر آن داشته كه دستگاه هايي فوق كم مصرف با كمپرسور اينورتر توليد كنند.

 

كدام برند كولر گازي از بقيه بهتر است؟


شركت‌هاي متعددي در عرصه توليد سيستم هاي تهويه مطبوع از جمله كولر گازي با يكديگر در حال رقابت هستند و هر ساله سعي بر آن داشته كه محصولاتي مدرن و مطابق با فناوري‌هاي روز دنيا طراحي و روانه بازار كنند. اما سوال اصلي اين است كه كدام برند كولر گازي بهتر است؟ به دليل تنوع برندهاي موجود نمي‌توان تنها از يك برند نام برد، چرا كه صدها برند در بازار موجود است و در بين آنها برندهايي به چشم مي‌خورد كه از اعتبار و شهرت جهاني برخوردار هستند. برندهاي مطرح به دليل توليد محصولاتي با سطح كيفيت بالا به سرعت در بازار شناخته شده و به دليل تبليغات گسترده سهم قابل توجهي از بازار را در اختيار گرفتند.

برچسب انرژي كولر گازي


بر اساس برچسب انرژي، هر چه ميزان مصرف انرژي كمتر باشد ميزان بازدهي دستگاه بيشتر است. بنابراين براي انتخاب كولر گازي بهتر لازم است كه به اطلاعات روي پرچسب توجه لازم را مبذول فرماييد و دستگاهي با گريد انرژي A و يا B انتخاب و خريداري نماييد.

 

صداي كولر گازي


كولر گازي خوب حين عملكرد با كمترين ميزان صدا هوايي خنك و مطبوع را در محيط پخش مي‌دهد. فرض كنيد در محيط كارتان مشغول انجام كار هستيد و يا بعد از گذراندن يك روز سخت كاري به خانه رفته و مايليد در آرامش و سكوت به استراحت بپردازيد. بنابراين ميزان صداي دستگاه حين عملكرد نكته‌اي حائز اهميت است كه در خريد كولر گازي بايد به آن توجه داشته باشيد. صداي كولر گازي با واحد دسي بل بيان مي‌شود كه در اطلاعات فني تمامي محصولات درج شده است. كولر گازي كم صدا، دستگاهي است كه صداي خروجي آن كمتر از ۵۰ دسيبل باشد. صداي خروجي و نويز دستگاه اگر بيش از حد باشد بدون شك آزاردهنده است. بنابراين بهتر است به ميزان صداي درج شده در كاتالوگ توجه نماييد.

در پايان مي‌توانيد با مراجعه به وبسايت بامين تهويه نسبت به مشاهده و خريد بهترين كولر گازي متناسب با نياز خود به منظور خريدي بهينه و مقرون به صرفه اقدام كنيد.

معرفي نسل جديد كولر گازي و اسپليت

انواع كولر گازي كه در بازار ايران وجود دارد و پرفروش است، اسپليت ديواري،‌ پنجره اي و كولر گازي ايستاده است. اما بسياري از مدل هاي ديگر كولر گازي مانند كولر گازي سقفي كاستي و كولر گازي سقفي زميني وجود دارد كه در بازار ايران رونقي ندارد اما در كشورهاي ديگر جايگزين كولر ها قديمي تر شده اند.

از انوع كولر گازي نسل جديد مي توان كولر گازي اسپليت كاستي سقفي، كولر گازي اسپليت سقفي زميني، كولر گازي پرتابل را نام برد.

اسپليت در لغت به معناي دو بخش و دو تيكه و انشعاب مي باشد به كولر گازي هايي كه از دو بخش بيروني و داخلي تشكيل شده اند اسپليت گفته مي شود. كولر گازي پرتابل و پنجره اي كه يك تكه هستند را نمي توان اسپليت گفت.

كولر گازي كاستي سقفي

كولر گازي اسپليت كاستي سقفي  كه از دو تيكه بيروني و داخلي تشكيل شده است داراي پنل داخلي سقفي است.

پنل سقفي توان توزيع يكنواخت ۴ طرفه دارد و در مركز اتاق نصب مي گردد و داراي ۴ خروجي در ۴ طرف دستگاه است.

كولر گازي كاستي ۴ طرفه بواسطه فن بزرگي كه دارد داراي  صداي كمتري نسبت به كولر گازي ديواري است.

از ديگر قابليت هاي اين دستگاه امكان نصب كانال هواي تازه است كه در كولر گازي ديواري وجود ندارند.

كولر گازي كاستي چون درون سقف كاذب نصب مي شود ، فضايي را از محيط اشغال نمي كند و براي فروشگاه ها كه داراي دكور و قفسه هستند بسيار مناسب است.

پنل دستگاه كه به صورت دكوراتيو طراحي شده است روي سقف نمايان است.


كولر گازي كاستي سقفي

 

تمامي مدل هاي كولر گازي كاستي داري پمپ تخليه آب درين هستند و به همين جهت نياز به ايجاد شيب در خروجي آب تقطير شده ندارند.

ظرفيت اين كولر ها از ۱۸۰۰۰ تا ۴۸۰۰۰ بي تي يو بر ساعت است و براي فضاهايي از ۴۰ تا ۱۲۰ متر مربع مناسب هستند. براي فضاهاي بزرگتر مي توان از تعداد بيشتري از اين دستگاه ها استفاده كرد.

 

كولر گازي اسپليت سقفي زميني

اين نوع كولر گازي كه شبيه به فن كويل زميني است هم مي تواند به ديوار نصب شود و هم روي زمين قرار گيرد و هم كناره سقف بصورت رو كار نصب شود.

از كولر گازي اسپليت سقفي زميني هم در مواردي كه محل نصب روي ديوار نيست مي توان بصورت سقفي استفاده كرد.

از اين سيستم تهويه مطبوع در ادارات و كانكس ها و منازل ميتوان استفاده كرد.

 

كولر گازي اسپليت سقفي زميني

 

كولر گازي ايستاده نسل جديد

 اكثر كولرهاي گازي ايستاده كه با آنها آشنايي داريم از نوع ظرفيت بالا با ابعاد بزرگ هستند و ظاهر مناسبي ندارند اما نسل جديد كولر گازي ايستاده با طراحي بسيار زيبا علاوه بر تهويه هوا زيبايي خاصي به محيط ميبخشند و نسبت به ساير دستگاههاي كولر گازي ايستاده جمع و جور تر و كامپكت طراحي شده اند.

كولر هاي گازي ايستاده از نوع اسپليت با پنل خارجي هستند .

كولر گازي ايستاده نسل جديد

 

كولر گازي پرتابل

در مواردي كه امكان نصب كولر گازي اسپليت ديواري ويا كاستي و پنجره اي و... نباشد ميتوان از كولر گازي پرتابل استفاده كرد.

 كولر گاز ي پرتابل به لحاظ كيفيت كاركرد در مقايسه با ديگر مدل هاي كولر گازي پيشنهاد نمي گردد مگر اينكه در محل نصب چاره اي جز كولر پرتابل نباشد.

كولر گازي پرتابل

كولر گازي پرتابل محصول جديد،براي تكميل  محصولات است و در رده بندي هاي آخر استفاده از سيستم هاي خنك كننده است .

استفاده از كولر گازي پرتابل يا همان كولر گازي ايستاده كوچك بخاطر يكپارچه بودن آن و قرار داشتن آن در محيط ، ايجاد صداي زياد درمحيط ميكند.

براي خروج هواي گرم از محيط لوله خرطومي كولر گازي پرتابل بايد به فضاي بيروني راه داشته باشد كه از مسير درب يا پنجره يا روزنه ديگر بايد استفاده كرد.

مسئله ديگر در استفاده از اين دستگاه تخليه آب كندانس شده است كه بايد در بازه هاي زماني مشخص بصورت دستي محفظه آب را خالي كرد.

مورد مهم ديگر كه به آن توجهي نمي شود اين است كه استفاده از اين دستگاه سبب ايجاد فشار منفي در محيط مي گردد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده مشخصات فني انواع مدلهاي كولر گازي و اسپليت و قيمت كولر گازي به سايت بامين تهويه مرجعه فرماييد.

آموزش فني و تخصصي تعمير پكيج ديواري

پكيج چيست؟

پكيج‌ گرمايشي يكي از تجهيزات گرمايشي پركاربرد مي‌باشند كه در سال هاي اخير توانسته جاي موتورخانه‌ها را بگيريد و جايگزين مناسبي براي موتورخانه باشد. در صورت ايجاد مشكل در عملكرد و سيستم پكيج دستگاه به تعمير نياز دارد. تعمير پكيج ديواري كار آساني نيست . تعمير پكيج كار پرخطري است و نياز به دوره‌هاي آموزشي دارد . لذا اگر كسي قصد دارد اين كار را انجام دهد بايد به صورت كامل آموزش تخصصي تعمير پكيج ديواري را ديده و دوره هاي آن را گذرانده باشد.

پكيج

پكيج‌ها داراي مزاياي بسياري مي‌باشند كه مي توان به قابليت نصب، تعمير و سرويس سريع و آسان دستگاه پكيج در محل اشاره كرد.

پكيج‌ها داراي دو حالت زمستانه و تابستانه مي‌باشنددر تابستان زماني كه آب را باز مي‌كنيد پكيج روشن مي‌شود و عملكردي شبيه به آبگرمكن ديواري دارد و فقط آب گرم مي شود ولي رادياتورها خاموش هستند  اما در زمستان به دليل اينكه بايد گرماي شوفاژها، فن كوئل‌ها و … را تامين كند كاملا متفاوت است و علاوه بر تامين آب گرم مصرفي رادياتورها و ... نيز گرم مي شوند.

 

تعمير پكيج


در صورتي كه پكيج شما با مشكلي مواجه شده است مي‌توانيد براي تعمير پكيج ديواري از نمايندگي دستگاه و برند مربوطه كمك بگيريددر صورتي كه قصد داريد تعمير پكيج ديواري را خود انجام دهيد در ادامه با ما همراه باشيد و اين مقاله را مطالعه نماييد.

تعمير پكيج

آموزش گام به گام تعمير پكيج ديواري


در برخي موارد براي تعمير پكيج ديواري مي‌توانيد به ارور پكيج ديواري توجه كنيد و با توجه به ارور آن تعمير پكيج ديواري را انجام دهيد.

در صورتي كه آشنايي با ارورهاي پكيج ديواري نداريد مي‌توانيد به دفترچه راهنماي آن‌ها مراجعه كنيد و يا با مراجعه به كامل ترين بانك ارور پكيج علت خرابي را يافته و تعمير پكيج ديواري خود را انجام دهيد.

پكيج ديواري براي عملكرد صحيح به چهار عنصر آب، برق، اكسيژن و گاز (گازوئيل) نياز دارد.

در ابتدا بايد بگويم كه زماني كه آب پكيج تامين نشود پكيج نمي‌تواند روشن شود و اما چگونه بفهميم كه آب به ميزان لازم به دستگاه رسيده است يا خير؟ در همه پكيج‌هاي ديجيتال به واسطه ال سي دي كوچك روي صفحه و در پكيج‌هاي آنالوگ به كمك عقربه فشار كه روي دستگاه قرار دارد متوجه مي‌شويد در اين حالت بايد درجه و مقدار آن روي يك تا يك و نيم بار باشد و سپس مي‌توانيد آب آن را ببنديد.

در مرحله بعدي تعمير پكيج ديواري بايد برق آن را بررسي كنيد كه وصل باشد و يا اينكه دو شاخه را از پريز جدا كرده و برعكس آن را وصل كنيد چرا كه بعضي از پكيج‌ها روي فاز و نول حساس هستند.

در اين مرحله از تعمير پكيج ديواري بايد گاز را بررسي كنيد و از باز بودن آن مطمئن شويد.

و اما اكسيژن كه يكي از موارد مهم در احتراق است را هم بايد در نظر بگيريد چرا كه در برخي موارد فن‌ها دچار مشكل مي‌شوند و احتراق به صورت درست صورت نمي‌گيرد و باعث آسيب جدي به دستگاه پكيج شما خواهد شد.

براي تعمير پكيج ديواري زماني كه فن‌ها از كار افتاده اند مي‌توانيد بالاي پكيج را مشاهده كنيد كه داراي دو دريچه با درپوش‌هاي پلاستيكي مي‌باشد، شما مي‌توانيد درپوش‌ها را باز كرده و دود كش را وصل كنيد و مواظب باشيد كه دودكش كوچك ترين نشتي نداشته باشد.

تعمير پكيج

تذكر:  به قسمت‌هاي خطرناك پكيج كه با گاز، برق، دود و … سر و كارد دارند دست نزنيد و اين كار را به متخصصين كار بلد بسپاريد.

 

سوالات متداول در مورد تعمير پكيج ديواري

 

چرا پكيج ديواري روشن نمي‌شود و يا به صورت انفجاري روشن مي‌شود؟

پس از اينكه عناصر اوليه را بررسي كرديد و متوجه شديد كه پكيج روشن نمي‌شود بايد به مواردي ديگر توجه كنيد.

يكي از مواردي كه بايد در تعمير پكيج ديواري به آن اشاره شود جرقه پكيج است.

در برخي حالات بين جرقه و شعله فاصله افتاده است و يا اينكه جرقه سوخته و ديگر كار نمي‌كند در هر دو حالت بايد آن را تعويض كنيد.

 

علت گرم نكردن رادياتور و شوفاژ در صورت كار كردن پكيج چيست؟

در صورتي كه پكيج شما اين مشكل را دارد براي تعمير پكيج ديواري بايد چند قطعه را بررسي كنيد.

يكي اينكه امكان خرابي شير سه طرفه وجود دارد كه در اين حالت بايد تعويض شود.

در گام بعدي به اين نكته توجه كنيد كه ورودي شوفاژها رسوب نگرفته باشد.

خرابي ترموستات هم مي‌تواند علت آن باشد چرا كه دماي آب را به درستي نشان نمي‌دهد و در اين حالت بايد ترموستات تعويض شود.

 

علت سر و صداي پكيج ديواري چيست؟

در برخي موارد سر و صداي پكيج باعث صلب آسايش از اعضاي خانواده شما مي‌شود كه حتما بايد تعمير پكيج ديواري انجام شود.

در اين حالت قبل از تعمير پكيج ديواري علت آن را بررسي مي‌كنيم و احتمال اين وجود دارد كه مشكل آن هوا گرفتن پكيج باشد.

در اين حالت براي تعمير پكيج ديواري بايد هواگيري پكيج را انجام دهيد.

 

 

چرا پكيج ديواري بيش از حد مجاز داغ مي‌كند؟

در برخي موارد دماي پكيج بيش تر از حد مجاز بالا مي‌رود در اين حالت براي عيب يابي آن بايد ترموستات را بررسي كنيد چرا كه ترموستات خراب شده و تعريف دقيقي از دما ندارد و دما به صورت خودكار بالا مي‌رود.

براي تعمير پكيج ديواري در اين حالت بايد ترموستات را تعويض كنيد.

 

علت اختلال در عملكرد پكيج چيست؟

بعضي اوقات براي شما پيش مي‌آيد كه تمام قطعات را بررسي مي‌كنيد و هيچ علتي براي عملكرد نامناسب پكيج ديواري خود پيدا نمي‌كنيد در اين حالت مي‌توانيد برد پكيج ديواري را بررسي كنيد.

 

قيمت تعمير پكيج ديواري

هزينه تعمير پكيج ديواري متغير است چرا كه براي تعمير پكيج ديواري ابتدا بايد عيب يابي پكيج انجام شود و اين امكان وجود دارد كه پكيج چند مشكل داشته باشد و به قطعات جديد نياز داشته باشد و يا برعكس پكيج هيچ مشكلي نداشته باشد و شما با يك اشتباه كوچك نتوانسته باشيد آن را روشن كنيد.


 

در ادامه مي توانيد جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده اطلاعات فني و تخصصي انواع مدل هاي پكيج ديواري و زميني به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

كولر گازي قيمت مناسب

منظور از خريد كولر گازي قيمت مناسب خريد كولر گازي ارزان نيست. كولر گازي ارزان قيمت كه در بسياري موارد بصورت قاچاق وارد مي شود از كيفيت  و خدمات مناسبي برخوردار نيست.

مسئله قانوني بودن باربري و حمل و نقل و خدمات پس از فروش و تامين قطعات از مهمترين موارد شركت هاي وارد كننده و گارانتي كننده دستگاه هاست.

كولر گازي

البته كه برخي از برندهاي وارد شده قانوني به لحاظ كيفي در سطح پاييني هستند و با مقايسه قيمتي و فني ساده مي توان آنها را نسبت به ساير محصولات تميز داد.

بررسي كولر گازي قيمت مناسب به لحاظ فني

ظرفيت دستگاه:

استفاده از ظرفيت پايين تر به دليل مقرون به صرفه تر بودن قيمت در خريد كولر گازي كاملا رد مي شود، چرا كه براي خنك كردن محيط با دستگاه كوچكتر بايد زمان و قدرت بيشتري را صرف كند و به همين دليل عمر دستگاه كوتاه مي شود.

ظرفيت كولر گازي

مدل دستگاه:

مثال: استفاده از دستگاه كولر گازي پنجره اي به جاي اسپليت به دليل قيمت مناسب تر سبب بروز مشكلات نصب، سرويس و نگهداري، صداي دستگاه، عدم تناسب با دكوراسيون و تخريب نماي ساختمان خواهد شد.

اينورتر:

در ظرفيت هاي بالاتر از 12000 كه مقدار برق مصرفي دستگاه قابل توجه است اولويت با دستگاه هاي اينورتر است. در نظر داشته باشيد كه در زمان پيك بار و كاركرد كولر در حالت توربو برق مصرفي سيستم كولر گازي معمولي و اينورتر تفاوتي ندارد و تنها كولرهاي  اينورتر در طول كار، با رسيدن دماي تنظيمي عملكرد خود را نشان مي دهد.

 در بسياري از دستگاه هاي تقلبي اينورتر كاركرد واقعي را ندارد.

متريال ساخت:

شايد ملاحظه كرده باشيد كه دستگاه كولر گازي با گذشت 2  تا 3 سال از زمان نصب دچار تغيير رنگ در پنل داخلي شده است. متريال به كار گرفته شده در قيمت نهايي تاثير مستقيم دارد و شركت هاي توليد كننده اي كه از متريال مرغوب در ظاهر دستگاه استفاده نمي كنند در باطن دستگاه و قطعات داخلي هم به همين صورت عمل مي كنند.

كمپرسور دستگاه كولر گازي قلب دستگاه است ، مارك كمپرسور كولر را از فروشنده بپرسيد.

امكانات، كارايي، دامنه دمايي عملكرد و مصرف برق از موارد حائز اهميت در انتخاب كولر گازي است.

طول پرتاب باد شايد مسئله اي باشد كه زياد به آن دقت نشوداما پس از خريد و نصب بسيار در سرعت خنك كاري و استفاده از دستگاه نمود پيدا مي كند.

كولر هاي گازي كه داراي پرتاب باد با طول بيشتر هستند داراي اواپراتور با ظرفيت بالا و فن قدرتمند و به طبع آن كمپرسور و كندانسور با قدرت مناسب هستند.

 

مولتي اسپليت:

مولتي اسپليت ها در واقع از همان سيستم اسپليت استفاده مي كنند با اين تفاوت كه تعداد پنل هاي داخلي آن بيش از يك دستگاه است و مي توان دو يا سه اتاق را با يك دستگاه دو يا سه پنله تهويه كرد.

مولتي اسپليت ها را در برند هاي ال جي و مديا مي توانيد جستجو كنيد.

مولتي اسپليت ها با سيستم هاي اسپليت مركزي متفاوت هستند.

امكانات و قابليت ها:

قابليت و امكانات كولر گازي كه در قيمت دستگاه موثر است شامل موارد زير است:

  1. كنترل از راه دور (در دستگاه هاي پنجره اي و ايستاده)
  2. عدم نياز به تخليه آب درين (در برخي مدل هاي كولر گازي پرتابل)
  3. اينورتر و نوع آن
  4. حالت توربو، اكو، حالت خواب، تايمر
  5. فيلتر هاي پلاسما، آنتي ويروس، كربن، ويتامين C، كاتيشن گياهي، كاتاليست، يون نقره
  6. سنسور حضور افراد
  7. دمپرهاي عمودي و افقي اتومات و پرتاب 360 درجه
  8. فين هاي طلايي
  9. Wifi
  10. دامنه دمايي عملكرد
  11. قابليت يخ زدايي
  12. نمايشگر روي صفحه
  13. هيتر گرمايشي كمكي
  14. طول پرتاب باد
  15. نوع كمپرسور

 

نتيجه گيري

در ظرفيت هاي بالاتر از 12000 توصيه مي شود كه به خاطر صرفه جويي در مصرف برق از كولر گازي اينورتر دار استفاده شود.

بخاطر قيمت، مدل دستگاه را عوض نكنيد چون كارايي لازم را نخواهد داشت.

اصالت دستگاه و برند مورد نظر را بررسي كنيد و حتي الامكان از برندهاي محبوب تر و معروف تر خريد كنيد.

ظرفيت دستگاه كولر گازي را بدليل مسائل مالي كمتر از حد نرمال در نظر نگيريد.

در مناطق گرمسيري بالاي 45 درجه سانتي گراد حتما بايد از دستگاه هاي كولر گازي حاره اي گرمسيري استفاده شود.

اگر متراژ لوله كشي در محل شما بيشتر از ميزان تعريف شده در كاتالوگ دستگاه است حتما با پرسنل فني مشورت كنيد.

گارانتي معمول در كولر گازي معمولا 5 يا 6 سال ضمانت كمپرسور و 2 سال ضمانت قطعات است. دستگاه بدون گارانتي نخريد چرا كه گاها در صورت خرابي كمپرسور جايگزيني نمي توانيد براي آن پيدا كنيد.

كولر گازي دست دوم نخريد. امكان تست كولر گازي دست دوم پنجره اي وجود دارد اما سيستم اسپليت قبل از نصب و شارژ قابليت تست ندارد.

براي اتاق هاي كنار هم مي توانيد از مولتي كولر ها استفاده كنيد. مولتي كولر تعداد 2 يا 3 پنل داخلي دارد كه به يك پنل بيروني متصل هستند و هزينه شما براي اين مورد به نصب كاهش مي يابد.

به جهت تكميل اطلاعات براي خريد كولر گازي مي توانيد در سايت بامين تهويه، مشخصات فني و قيمت كولر گازي و اسپليت را در بيش از 20 برند معتبر بررسي نماييد.

نكات مهم در انتخاب و خريد داكت اسپليت

داكت اسپليت

دستگاه داكت اسپليت را مي توان نوعي كولر گازي با قدرت فيلتراسيون، سرمايش و گرمايش بالاتر جهت تامين تهويه چند فضا به صورت يكجا و يا يك فضاي بسيار بزرگ مي باشد.

اين امر با انتقال سرما و گرماي توليد شده به وسيله ي كانال كشي استاندارد با ابعاد كوتاه ميسر مي شود. گرمايش در اين سيستم تقريبا رايگان بوده و مصرف برق در حالت سرمايش در مقايسه با كولر گازي بسيار كمتر مي باشد.همچنين با حذف داكت كولر آبي از تاسيسات مشترك ساختمان كه محل عبور كانال ساير واحدهاست به متراژ بناي واحد افزوده مي شود ، در واقع ۱ تا ۲ متر مربع به مساحت محيط افزوده مي گردد. لذا استقبال از اين سيستم در حال افزايش است.

 

انتخاب و خريد داكت اسپليت

 

  1. اولويت هاي خود مانند ظرفيت ، مصرف برق ، صداي هواساز و ... را در نظر بگيريد سپس دستگاه داكت اسپليت مورد نظر خود را از بين برندها انتخاب كنيد.
  2. اگر برند خاصي به شما پيشنهاد شد كيفيت دستگاه و متريال به كار برده شده در دستگاه ، ويژگي هاي دستگاه و مصرف برق دستگاه  را به دقت مورد بررسي قرار دهيد.
  3. كارت گارانتي معتبر را پس از نصب دريافت كنيد.
  4. راه هاي ارتباطي با واحد خدمات و نصاب را قبل از خريد دستگاه داكت اسپليت درخواست كنيد.
  5. قيمت داكت اسپليت با توجه به كيفيت و ظرفيت دستگاه متغير ميباشد،هرچند كه قيمت بالاتر لزوما به معناي كيفيت بالاتر نمي باشد.

 

انواع برند هاي داكت اسپليت موجود در بازار


داكت اسپليت هاي موجود در بازار به سه دسته تقسيم مي شوند.

  1. دستگاه هاي وارداتي كه در برخي از آنها يونيت خارجي كولر گازي مي باشد، كه اين كار غير اصولي بوده و سبب كاهش عمر دستگاه خواهد شد.
  2. دستگاه هايي كه موتور آنها (يونيت خارجي) كولرگازي به صورت قاچاق وارد مي شود و آن را با هواساز هاي توليد داخل ادغام مي كنند.
  3.  تنوع طراحي ، كيفيت و قيمت داكت اسپليت هاي داخلي سبب مي شود بتوانيد خريدي مناسب از داكت هاي ايراني داشته باشيد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و مشاهده قيمت برندهاي معتبر داكت اسپليت ال جي، داكت اسپليت دايكين ، هايسنس و... با بهترين قيمت ها و گارانتي اصلي با تضمين بهترين كيفيت به سايت بامين تهويه مراجعه فرماييد.

خريد داكت اسپليت