پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

مقايسه پكيج دو مبدله و پكيج تك مبدل

تحليل و بررسي سيستم هاي حرارتي ، برودتي و تجهيزات استخر

مقايسه پكيج دو مبدله و پكيج تك مبدل

يكي از نكات مهم در خريد پكيج، انتخاب پكيج مورد نياز از بين دو مدل پكيج تك مبدل و پكيج دو مبدله است. تفاوت اصلي پكيج تك مبدله و پكيج دو مبدل سيستم گرم كردن آب است. در پكيج هاي گرمايشي دو سيستم گرمايشي وجود دارد. سيستم گردش آب گرم داخل رادياتورها براي گرمايش محيط داخلي خانه و سيستم گرمايش آب گرم جهت استفاده روزانه و …

مقايسه پكيج دو مبدله و پكيج تك مبدل

نحوه عملكرد پكيج تك مبدل

 در پكيج هاي تك مبدل، گردش آب در هر دو سيستم توسط يك مبدل حرارتي ( مبدل گرمايي ) انجام مي شود. هر دو گردش آب از داخل يك مبدل عبور كرده و مستقيما از شعله مشعل، حرارت را دريافت مي كند. اما، با وجود اينكه هر دو سيستم از يك مبدل استفاده ميكنند ، با هم تركيب نمي شوند.

از جمله مزاياي پكيج تك مبدله در اين است كه به دليل ارتباط مستقيم آب مصرفي با مشعل، آب گرم سريع و با دماي بالا توليد مي شود و در دسترس است. در واقع آب سرد ، از مبدل اصلي پكيج عبور كرده، با دريافت حرارت مستقيم از مشعل، سريعا گرم مي شود و براي مصرف در منازل جهت شست و شو و... آماده مي شود.

معايب پكيج تك مبدله

از جمله معايب پكيج تك مبدله اين است كه به علت اينكه آب به صورت مستقيم با شعله در ارتباط است، پكيج خيلي راحت تر رسوب مي گيرد و كاركرد پكيج را مختل مي كند.

مشكل ديگر آن اين است كه مانند قبل، به علت ارتباط مستقيم با شعله، آب گرم مصرفي دچار تغيير دما شده و با دماي يكسان ايجاد شود. تغييرات دما ممكن است سبب عدم رضايت مصرف كننده شود چرا كه آب گرم متناوبا گرم و سرد شده و دماي يكنواختي نخواهد داشت. در واقع در حالت تك مبدل، كنترل درستي روي دماي آب گرم مصرفي نخواهيم داشت.

نحوه عملكرد پكيج دو مبدله

 در پكيج هاي دو مبدله، دو مبدل وجود دارد. مبدل اول كه مبدل اصلي نام دارد، كه مانند حالت پكيج تك مبدله، مستقيما با مشعل در ارتباط بوده و حرارت را مستقيما از شعله دريافت مي كند.

در پكيج دو مبدله، آب سيستم گرمايشي در رادياتورها از داخل مبدل اصلي مي گذرد. آب گرم خروجي از مبدل اصلي به شير سه راهه وارد مي شود. شير سه راهه آب گرم را به مدار گردش رادياتورها وارد ميكند يا آن را به مبدل ثانويه ميفرستد. در صورت نياز به آب گرم ، شير سه راهه، آب گرم شده در مبدل اصلي را به درون مبدل ثانويه ميفرستد و آب گرم شده در مبدل اصلي، گرماي خود را به آب سرد مصرفي خواهد داد و آن را گرم مي كند.

در واقع مي توان گفت، در پكيج هاي دو مبدله، دو مبدل وجود دارد. مبدل اصلي و مبدل ثانويه.

در مبدل اصلي، آب درسيستم ، گرما را به صورت مستقيم از مشعل دريافت كرده و گرم مي كند.

مبدل ثانويه مربوط به آماده سازي و تهيه آب گرم مصرفي يعني آبي كه از آن جهت مصارف خانگي ، شستشو و … استفاده مي كنيم.

آب سرد از يك طرف وارد آن مي شود و گرما را دريافت مي نمايد و آب گرم مصرفي از آن خارج مي شود. آب مصرفي اين گرما را از آب گرم شده در مبدل اصلي دريافت مي نمايد و با مشعل بصورت مستقيم در ارتباط نمي باشد.

عدم ارتباط با مشعل در پكيج هاي دو مبدله داراي مزايا و معايبي مي باشد.

مزاياي پكيج دو مبدله

مزيت اول يكنواخت بودن دماي آب گرم مصرفي و عدم تغيير و نوسان در دماي آب مي باشد لذا آب مصرفي هنگام شستشو حين مصرف گرم و سرد نمي شود.

مزيت ديگر قابليت كنترل دماي آب گرم مصرفي باشد.

از ديگر مزاياي پكيج دو مبدله مي توان به عدم رسوب گيري پكيج به دليل عدم ارتباط مستقيم بين آب مصرفي و شعله اشاره كرد و همچنين سهولت در رسوب زدايي پكيج مي باشد.

معايب پكيج دو مبدله

 پكيج دو مبدلهه ديرتر آب مصرفي را گرم مي كند. دليل آن نيز مشخص است، به علت اينكه گرما را مستقيم از شعله دريافت نمي كند و به واسطه آب گرم شده در مبدل اصلي، گرما به آن مي رسد، چند ثانيه بيشتر زمان مي برد تا آب مصرفي را گرم نمايد.

 استهلاك بيشتر پمپ به علت كاركرد پمپ نيز از جمله معايب پكيج دومبدل مي باشد.

قيمت بالاتر (پكيج هاي دو مبدل با توجه به كارايي و تكنولوژي بالا قيمت بالاتري دارند.)

اطلاعات فني، تصاوير و قيمت پكيج ديواري و زميني در برندهاي معتبر، قيمت پكيج بوتان و... را جهت بررسي، مقايسه و خريد در وبسايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

همچنين مي توانيد جهت دريافت مشاوره با كارشناسان بامين تهويه تماس حاصل نماييد.

ليست قيمت پكيج هاي گرمايشي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.